وزارت میراث فرهنگی در اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار پیشقدم است

محمودیان با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی در اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار پیشقدم است، گفت: اینم وزارتخانه با دقت مجوز‌هایی که "ثبت محور" هستند و مجوز‌هایی که "تأیید محور" هستند مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی شب گذشته (سه شنبه 3 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه این وزارتخانه در اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار پیشقدم است، گفت: این وزارتخانه با دقت مجوز‌هایی که "ثبت محور" هستند و مجوز‌هایی که "تأیید محور" هستند مشخص کرده است.

 

وی با بیان اینکه مجوز‌ها شامل کارگاه‌های انفرادی، گروهی، کارت تخصصی و مشاغل خانگی هستند افزود: در حوزه مشاغل خانگی ۱۵۳ رشته از ۲۹۹ رشته کاملاً "ثبت محور" اعلام شده است و متقاضیان می‌توانند بر اساس فرآیندی که اعلام شده است نام نویسی کنند.

 

محمودیان با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی به جز وظیفه تسهیل کنندگی حوزه کسب و کار و مسئول حفظ اصالت فرهنگ و هنر و حفظ حقوق مشتری است، افزود: ممکن است در بازبینی تعدادی رشته به ۱۵۳ رشته "ثبت محور" اضافه شود.

 

معاون صنایع دستی هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مجوز نقاشی روی استخوان به دلیل اینکه ممکن است برخی روی پلاستیک نقاشی کنند، گفت: آن را به نام نقاشی روی استخوان بفروشند باید تحت نظارت و مورد تأیید باشد بنابراین در جمله مجوز‌های "تأیید محور" قرار گرفته است. به عنوان دستگاه متولی، وظیفه نظارت بر این هنر را داریم و نباید اجازه دهیم این صنعت خدشه دار و حق مصرف کننده ضایع شود.

 

محمودیان با اشاره به اینکه در رشته زری بافی نیز امکان استفاده از مفتول‌های برنج به جای نخ‌های طلا وجود دارد که بر ضرورت نظارت بر آن تأکید می‌کنیم، گفت: مجبوریم از هنر‌ها صیانت کنیم، اما در مشاغل خانگی نگاه تسهیلگری داشته ایم.

 

معاون صنایع دستی هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه اگر وسواس به خرج می‌دهیم برای این است که در آینده این هنر‌ها دچار مشکل نشوند، اضافه کرد: زمان صدور مجوز‌های تولیدی، حداکثر ۱۰ روز است و مدارکی که برای آن خواسته ایم مدارک ساده‌ای است بنابراین در حوزه تولید مشکل نخواهیم داشت.

کد خبر 1150839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha