تشریح اقدامات کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اقدامات کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان را تشریح کرد.

حجت الاسلام «مجید نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: عوامل و دست اندرکاران برگزاری برنامه های دهه فجر علیرغم حاکم بودن شرایط کرونایی به اجرای برنامه‌ها در شهرستانها و روستاها پرداختند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان گفت: برنامه ‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان از حدود یک ماه قبل از شروع ایام دهه فجر آغاز و جلسات مختلفی برگزار شد.

وی ادامه داد: برخی جلسات با خود اعضای اصلی و یکسری از جلسات با مدیران شهرستان جهت هماهنگی لازم و یکسری از جلسات با حضور مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر استان و مسئولان محترم کمیته در خود سازمان برگزار شد. به طورکلی حدود۸۰ الی ۹۰ جلسه درکل استان و شهرستان ها در این ارتباط تشکیل شد.

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه برنامه و جدول بندی مدنظر به شهرستانها ارسال شد تا برنامه در نظر گرفته شده مطابق این جدول بندی پیشبرده شود، افزود: بررسی عملکرد مدیران و عوامل اصلی که در شهرستانها کمیته روستایی و عشایری را در اجرای برنامه ها همراهی کردند طبق ۱۲ شاخص صورت گرفت و بر مبنای آن چند شهرستان به عنوان شهرستان نمونه انتخاب شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان گفت: یکی از شاخص‌های در نظر گرفته شده پروژه های عمرانی شامل کلنگ زنی و افتتاح پروژه در این ایام بود که طبق لیست پروژه های افتتاحی روابط عمومی سازمان، عملکرد شهرستان ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: شاخص های بعدی برگزاری جشن های انقلاب در مناطق روستایی و عشایری، برگزاری جشنواره های غذای سنتی(که البته کیفیت برگزاری این جشن ها در هر شهرستان متفاوت بود)، برگزاری نمایشگاه های توانمندی زنان روستایی و عشایری، تشکیل میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، واکسینه کردن دام و طیور توسط دامپزشک در شهرستان ها و مشاوره رایگان توسط کارشناسان نظام مهندسی و نظام صنفی و بیمه محصولات کشاورزی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حضور مسئولین ارشد شهرستان و اعضای اصلی کمیته در برنامه های برگزار شده، به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مدارس روستایی و عشایری، برگزاری مسابقات فرهنگی بین مدارس روستایی و عشایری از کتابچه گام دوم انقلاب و وصیت نامه سردار شهید قاسم سلیمانی، مراسم تجلیل از کشاورزان پیشرو و سایر تجلیل ها از جمله تجلیل از کادر درمان و ارسال به موقع مستندات کمیته روستایی و عشایری و برنامه های دهه فجر طبق جدول ارسالی بود.

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه از ۲۱ شهرستان استان؛ ۱۸ شهرستان مستندات برنامه های خود را به موقع و طبق جدول با مشخصات عنوان، مکان، زمان و هزینه لازم برای برگزاری ارسال کرده اند، ادامه داد: این برنامه‌ها هم به شورای هماهنگی و هم تهران ارسال شده و هم در سامانه بارگذاری خواهد شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان با بیان اینکه بر مبنای ۱۳ بند ذکر شده، عملکرد شهرستانها و کل نیروهایی که در شهرستان فعالیت کرده اند مورد بررسی و ارزیابی واقع شد ادامه داد: از ۱۲ نفر از شهرستان‌ها به عنوان افراد برتر و پیشرو در برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری انتخاب شد که با اهدای جوایز مادی و معنوی از این عزیزان تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد.

کد خبر 1150856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha