کاهش ۵ تا ۶۳ درصدی قیمت برخی کالاها

افضلی گفت: از ۲۷ آذر مقرر شد تولیدکنندگان به جای درج قیمت مصرف کننده، قیمت کالای تولید شده را به همراه ۹ درصد ارزش افزوده بر روی کالاها درج کنند که خوشبختانه با اجرای این طرح برخی کالاها از پنج تا ۶۳ درصد کاهش قیمت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عزیزالله افضلی» شب گذشته در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: از یک دهه قبل که فروشگاه های بزرگ ایجاد شد با افزایش قیمت ها روبرو شدیم و واحدهای تولیدی هم که بیشتر خریداران آنها فروشگاه های بزرگ بوده بر اساس شرایط فروشندگان به درج قیمت های غیرواقعی اقدام کردند.

 

رئیس سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: واحدهای تولیدی بر اساس قیمت تمام شده، نسبت به درج قیمت بر روی کالای تولیدی اقدام می کردند ولی به دلیل نبود نظارت شاهد افزایش قیمت های کاذب و همچنین تخفیف های غیرواقعی و گران فروشی بودیم.

 

وی عنوان کرد: از 27 آذر مقرر شد تولیدکنندگان به جای درج قیمت مصرف کننده، قیمت کالای تولید شده را به همراه 9 درصد ارزش افزوده بر روی کالاها درج کنند که خوشبختانه با اجرای این طرح برخی کالاها از پنج تا 63 درصد کاهش قیمت داشتند.

 

افضلی خاطر نشان کرد: خوشبختانه قیمت برای مصرف کننده واقعی شده و کاهش یافته و بازرسان صمت و غیره هم بر بازار نظارت دارند و فروشندگان مجاز هستند تنها 30 درصد بر روی قیمت تولیدشده کالا اضافه کنند.

 

وی یادآور شد: البته در مرحله بعدی قیمت تولیدکننده به اضافه 30 درصد سود بر روی کالاها را در فروشگاه های بزرگ و خرد را خواهیم داشت.

 

کد خبر 1150858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha