۸۵ درصد گمیشانی ها واکسن نوبت سوم کرونا را نزدند

سقلی گفت: ۸۵ درصد شهروندان نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند که تلاش می شود با تسهیل عملیات واکسیناسیون این میزان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «امید سقلی» در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان گمیشان حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که تاکنون فقط 15درصد ازمردم شهرستان گمیشان واکسن نوبت سوم کرونا را دریافت کرده اند.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان گمیشان افزود: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، ساده انگاری و عدم استقبال از واکسن از مهمترین علل افزایش کرونا در سطح منطقه می باشد.

 

وی اظهار کرد: ابتلا به کرونا مختص به گروه سنی خاصی نیست بنابراین دریافت دز سوم واکسن در پیشگیری از ابتلای افراد به سویه جدید اُمیکرون تاثیر گذار است.

 

رئیس بهداشت ودرمان گمیشان نیز با اشاره به اجرای طرح خانه به خانه برای پوشش واکسن کرونا بیان داشت: طرح خانه به خانه با همکاری ادارات، سازمان ها و نهادها در سطح شهرستان در حال اجرا بوده و لازمه موفقیت در اجرای این طرح، همکاری عموم مردم است.

 

بهمن ایری یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، افراد خدمات گیرنده از ادارات باید واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

 

وی گفت: ابتلا به اُمیکرون با گرفتگی و خشن شدن صدا همراه است زیرا این سویه باعث بروز بیماری در گلوی فرد می‌شود؛ بنابراین تغییر در صدا اولین علامت ابتلا به ویروس خواهد بود.

 

کد خبر 1150859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha