اصلاح ساختارهای نظام اداری، رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات را به همراه دارد

رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اصلاح ساختارهای نظام اداری با استفاده از فناوری های نوین به عنوان نیرو محرکه توسعه، موجب جلب رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علیرضا شاهپری» صبح امروز چهارشنبه در جلسه بررسی اصلاح نظام اداری در خراسان شمالی، اصلاح ساختار نظام اداری را لازمه توسعه اقتصادی دانست و افزود: اصلاح ساختارهای نظام اداری با استفاده از فناوری های نوین به عنوان نیرو محرکه توسعه موجب جلب رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات خواهد شد.

 

رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به پیچیده بودن ساختار نظام اداری کشور، اظهارکرد: در این اصلاحات باید بررسی شود فعالیت کدام دستگاه های اجرایی در برخی از سطوح تقسیمات کشوری ضروری نیست و کدام سازمان ها و ادارات تنها با یک نماینده از وزارتخانه متبوع در استان ها فعالیت کنند.

 

وی گفت: نسبت به نیروی انسانی حساس هستیم و باید راهکارهای کارشناسی برای لحاظ کردن درست و متناسب حقوق و مزایای افراد بررسی شود.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم در این جلسه با بیان اینکه مسئله اصلاح ساختارهای نظام اداری با توجه به گسترش فناوری های نوین گریزناپذیر است، افزود: در خصوص چابکسازی و کوچک سازی دولت با محوریت اصلاح نظام اداری باید وظایف سازمانی و تعداد نیروی انسانی مورد نیاز به خوبی تجزیه و تحلیل شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر در مطالبات اجتماعی و افزایش روش های نوین پاسخگویی که منجر به کاهش تردد مردم در ادارات شده و قطعا باید اصلاحات لازم در ساختار نظام اداری تعریف و اجرایی شود.

 

حسین نژاد با بیان اینکه تصمیم انتخاب استان خراسان شمالی و دو استان دیگر برای بررسی اجرای این قانون یک تصمیم کشوری است، افزود: بحث پایلوت بودن مطرح نیست و قرار است نظرات و پیشنهادات کارشناسی برای اجرای این قانون، در این استان ها بررسی شود.

 

وی گفت: تا زمان اصلاح ساختارها باید با نظام اداری کنونی کارها انجام شود که مسئله عدم استقرار ادارات در برخی شهرستان های استان مشکلاتی را به وجود آورده که با نگاه ویژه دولت، استقلال ساختارهای سازمانی در شهرستان ها به وجود بیاید.

 

استاندار خراسان شمالی، وجود پست های سازمانی بلاتصدی در دستگاه های اجرایی را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و افزود: خواستار صدور مجوزهای لازم برای بکارگیری افراد در این پست ها از سوی سازمان امور استخدامی کشور هستیم.

 

کد خبر 1150888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha