آموزش و توانمند سازی ازبرنامه های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است

ابدالی پور توانمند سازی و اشتغال را از برنامه های خوب کانون های مساجد دانست و گفت: این مهم با طرح توانمند سازی، کشف و پرورش استعدادها و جذب مشارکت های مردمی و خیران پی گیری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز در مراسم افتتاحیه طرح آموزشی نقش ترویج و احیای قالی بافی در روستا که به همت کانون فرهنگی هنری اصحاب الحسین شهرستان پلدختر اجرایی شد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی از رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی افزود: فعالان کانون های مساجد با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی وهنری و با تکیه بر محله محوری و مردم محوری در راستای ترویج و نهادینه سازی ارزش ها و مقابله با آسیب ها و مشکلات تلاش می کنند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه اشتغالزایی از برنامه های خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد است، بیان کرد: این مهم با طرح توانمند سازی، کشف و پرورش استعدادها و جذب مشارکت های مردمی و خیران پی گیری می شود.

 

وی با اشاره به طرح کانون اصحاب الحسین در راستای احیای فرهنگ قالی بافی در روستا، ادامه داد: ر ايران قاليبافي در هر منطقه نمايانگر فرهنگ، تاريخ و آداب و رسوم است و در استان لرستان هم در این حوزه، فرهنگ و رسوم ارزشمند ديده مي شود.

 

ابدالی پور توانمند سازی اقشار مختلف را زمینه رونق اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه دانست و ادامه داد: فرش نقش مستقيم و غير مستقيم در اقتصاد خانوار دارد و خانواده های زیادی با قاليبافي و توليد فرش خانواده ها امرار معاش مي كنند.

 

وی آموزش فرش بافی و هنرهای دستی دیگر را کاری ارزشمند در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم دانست و اظهار کرد: در عرصه فرش بافی بايد به دنبال احيا نقش خانواده ها باشیم.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت از طرح های اشتغالزایی مسجد محور، افزود: لازم است در تهیه مواد اولیه و اعطای تسهیلات به فرشبافان کمک شود و همچنین در حوزه بازار فروش از این افراد حمایت شود.

کد خبر 1150913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha