باید با تغییر مدیران تحول رشد شکوفایی و پیشرفت جامعه محقق شود

حجت الاسلام حمید بامری گفت: تغییر مدیران اتفاق تازه ای نیست اما آنچه که باید در پس این تغییرات محقق شود تحول، رشد، شکوفایی، بالندگی و پیشرفت است و این مهم با شناخت چالش‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها، کمبودها و برنامه ریزی محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۴ بهمن ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در مراسم معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش عنبرآباد، تعلیم ‌و تربیت را از سیاست‌های بنیادین اسلام و از اهداف زیربنایی بعثت رسول مکرم اسلام، برشمرد و گفت: رسول خدا تربیت را ابتدا از خویشاوندان خود شروع کرد و در آغازین روزهای هجرت به موضوع تعلیم و آموزش همت گمارد و این نشان از اهمیت این دو مقوله دینی و قرآنی دارد.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: مسئله فرهنگ، تعلیم‌ و تربیت در نظام اسلامی نیز از مسائل بسیار مهم است که مقام‌ معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند؛ قدر تعلیم‌ و تربیت و معلمی که یک سنگر فرهنگی است را بدانید و باید به فکر آن روز یعنی آینده باشید، آینده در دست معلمین و مربیان است.

وی با بیان این مطلب که شما معلمین و مربیان هستید که امروز باید آینده را ترسیم کنید، افزود: دانش‌آموزان نونهالی که در اختیار دستگاه فرهنگی کشور یعنی آموزش‌ و پرورش قرار دارند و عزیزترین و سرشارترین سرمایه‌ها و ذخیره‌های آینده این کشور هستند.

حجت الاسلام بامری قوام هر جامعه‌ای را در گرو نیروی انسانی آن جامعه دانست و ابراز کرد:  نیروی انسانی هر جامعه‌ای را آموزش و پرورش تربیت می‌کند و مقامم معظم رهبری فرمودند؛ در محیط آموزش ‌و پرورش باید کاری کرد که بشود حتی یک استعداد هم از میان میلیون‌ها استعداد هدر نرود.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: مقام‌ معظم رهبری خطلاب به مسئولین فرهنگی می‌فرمایند؛ شما مسئولان آموزش ‌و پرورش از این‌ جهت که معلمان در اختیار شما قرار دارند برنامه‌ها و ابزار و ادوات کار در اختیار شما است اولین سنگ بناهای شخصیت فکری هر موجود بشری را که در این کشور پهناور و بزرگ رو به رشد است، را شما می گذارید.

وی اظهار کرد: این آمدن‌ها و رفتن‌ها و سپردن مسئولیت‌ها به دیگری طبیعت کار است اما آنچه که باقی می‌ماند خدمات ارزشمند، تلاش‌های صادقانه و اثرگذاری است که همه باقیات و صالحات به همراه دارد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: جا دارد تشکر کنم از زحمات صادقانه سالاری که در کار خود صداقت و تعامل داشته و کارها را با برنامه پیش می بردند و امیدوارم در هر کجا که مشغول به خدمت می شوند، موفق باشند.

امام جمعه عنبرآباد ضمن تبریک به ارم بین رئیس جدید اداره آموزش و پرورش عنبرآباد عنوان کرد: شما از امروز سکان دستگاه فرهنگی شهرستان عنبرآباد را بر عهده می گیرید و برای شما آرزوی توفیق دارم.

وی تصریح کرد: تغییر مدیران اتفاق تازه ای نیست اما آنچه که باید در پس این تغییرات محقق شود تحول، رشد، شکوفایی، بالندگی و پیشرفت است و این مهم با شناخت چالش‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها، کمبودها، نیازها، برنامه ریزی، استفاده از ظرفیت نخبگان، جوانان مؤمن، متعهد، کارآمد، متخصص و همچنین اقدام و عمل در میدان جهاد، کار و تلاش محقق می شود.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: با توجه به تجارب و سابقه مدیریتی ارم بین، انتظار و امید است که ان‌ شاءالله شاخصه‌های آموزشی و تربیتی شهرستان به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهند و در این مسیر از همه ظرفیت‌های شهرستان بدون داشتن نگاه سیاسی، حزبی، جناحی، طائفه‌ای از نیروی جوان متعهد، متخصص، کارآمد، نخبه و انقلابی استفاده کنند.

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: کمک به رشد، توسعه، پیشرفت و آبادانی آموزش ‌و پرورش کمک به رشد، پیشرفت، آبادانی و ساختن نسل آینده است و تحقق این مهم آبادانی جامعه را به دنبال دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: هرگاه جامعه رشد کرد آن وقت موفق هستیم و می توانیم با افتخار، عزت و اقتدار در برابر همه تهدیدات دشمن بایستیم و مقابله و مبارزه کنیم.

کد خبر 1150991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha