باید مقدمات پرواز مستقیم از استان به نجف اشرف فراهم شود

استاندار خراسان شمالی گفت: باید از هم اکنون مقدمات لازم جهت برقراری پرواز مستقیم از استان به نجف اشرف برای برگزاری آئین اربعین حسینی زائران فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی ظهر امروز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد استانی اربعین حسینی گفت: اهمیت و عظمت مراسم اربعین حسینی در نقش پررنگ مردمی بودن آن است و دولت تنها نقش سیاستگذاری و هماهنگ کننده دیپلماتیک با کشور عراق را دارد.

 

وی با بیان اینکه اربعین حسینی یک همایش ملی و جهانی است ، افزود: برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی به رخ کشیدن دین اسلام در جهان است لذا باید برنامه ریزی های لازم از سوی ستاد اجرایی و دستگاه های متولی انجام شود.

 

حسین نژاد با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم این استان برقراری پرواز به نجف اشرف است، تصریح کرد: باید از هم اکنون مقدمات لازم جهت برقراری پرواز به نجف اشرف برای برگزاری اربعین حسینی از این استان برای زائران فراهم شود.

 

استاندار خراسان شمالی به نقش مهم اطلاع رسانی برای زائران اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی کامل باید قبل، حین و پس از سفر اربعین به زائران انجام شود.

 

 وی، بازسازی موکب ها، نگهداری و حفظ امکانات آن را موضوع مهمی عنوان کرد و افزود: برای تحقق این مهم، نیازمند برقراری ارتباط  با جمعیت هلال احمر کشور و مشارکت تمام فرمانداران شهرستانها هستیم تا بدین طریق بتوانیم مانور عظیم دینی را به نمایش بگذاریم.

 

«محمد باقر قاصری» مدیر حج و زیارت خراسان شمالی هم با بیان اینکه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مراسم اربعین برگزار نشد، افزود: در صورت برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در سال جدید، زائران باید در سامانه سماح ثبت نام و سه دُز واکسن را تزریق کرده باشند.

 

 

کد خبر 1151014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha