افزایش اعتبارات پروژه راه‌آهن گیلان به ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور

کاووسی از افزایش اعتبارات پروژه راه‌آهن گیلان و آزاد راه رشت - قزوین به ۱۰۰ میلیارد تومان برای هر پروژه از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: کل مجموع اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به گیلان ۱۸ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شراره کاووسی » امروز (چهار‌شنبه، ۴ اسفند) در جلسه‌ ستاد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان اظهار داشت: کل مجموع اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به گیلان ۱۸ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان است که هفت هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان آن جزو تعهدات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس‌جمهور باید از طریق بانک مرکزی تأمین شود عنوان کرد: مابقی اعتبارات باید از محل منابع وزارتخانه‌ها، تهاتر نفت، ماده ۵۶، فروش اموال و منابع داخلی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بنیاد مسکن تامین خواهد شد.

 

کاووسی با تاکید بر اینکه اعتبارات هفت هزار و ۲۲۳ میلیارد تومانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان باید در یک بازه زمانی سه ساله تخصیص یابد تصریح کرد: سهم غالب این تخصیص‌ها قرار است در سال ۱۴۰۱ انجام شود که تاکنون ۶۳۵ میلیارد تومانش تخصیص پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه نقش بانک مرکزی در تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به گیلان ۳۷ درصد تعیین شده است اذعان کرد: وزارت راه و شهرسازی ۱۱ درصد، جهاد کشاورزی ۸.۶ دهم درصد و وزارت کشور هم با ۸.۵ درصد بیشترین سهم را در این تخصیص‌ها دارند. 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از تصویب تخصیص ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های راه و شهرسازی در استان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۲۴۳ میلیارد تومان از این اعتبارات به دستگاه مورد نظر تزریق شده است همچنین ۲ میلیارد تومان هم برای اداره کل راهداری استان در نظر گرفته شد.

 

کاووسی سهم اعتبارات پروژه های اداره کل راه و شهرسازی گیلان را از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اهمیت پروژه راه آهن گیلان و آزادراه که برای هر کدام ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده درخواست دادیم تا این اعتبارات به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

 

وی از تخصیص پنج میلیارد تومان به سازمان هواشناسی برای راه اندازی و توسعه شبکه هواشناسی سخن گفت و خاطرنشان کرد: طبق سیاست سازمان برنامه و بودجه کشور کلیه تخصیص های سفر رییس جمهور به گیلان از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها و به صورت نقدی انجام می‌شود.

کد خبر 1151054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha