۱۸۸ طرح نیمه‌تمام اقتصادی در گیلان وجود دارد

فرزام صفت با بیان اینکه ۱۸۸ طرح نیمه‌تمام بخش اقتصادی در گیلان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۰ درصدی وجود دارد گفت: مجموع اعتبارات پروژه‌های اقتصادی گیلان پنج هزار و ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آرش‌ فرزام‌صفت» امروز (چهار‌شنبه، ۴اسفند) در جلسه‌ ستاد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان با بیان اینکه تا به امروز این مصوبات به استانداری و بانک‌های عامل ابلاغ نشده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸۸ طرح نیمه‌تمام بخش اقتصادی در گیلان وجود دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه‌های اقتصادی نیمه تمام استان عمدتا بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تصریح کرد: مجموع اعتبارات پروژه‌های اقتصادی گیلان پنج هزار و ۵۰ میلیارد تومان است و طرح‌های مذکور هم‌اینک در بانک‌های استان در دست بررسی قرار دارند.

 

فرزام صفت توافق استانداری با بانک‌های عامل استان گیلان برای پرداخت اعتبار به پروژه‌های اقتصادی نیمه تمام را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مرغداری‌ها و هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظر گرفته شده است.

 

وی از کاهش ۱۵۰ میلیارد تومانی اعتبارات بخش تسهیلات ودیعه مسکن و اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه خبر داد و یادآور شد: برای صندوق کارآفرینی امید هم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده و با هماهنگی که با شورای بانک‌های گیلان انجام دادیم منابع لازم به پروژه‌های اولویت‌دار استان تزریق خواهد شد.

 

* ۱۷۹مصوبه مجموع کل مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان گیلان 

«عباس صابر» نیز در این جلسه مجموع مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان را ۱۷۹ مصوبه اعلام کرد و ابراز داشت: ۱۸ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان برای این مصوبات اعتبار در نظر گرفته شد که باید تزریق شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه از کل اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور تامین هفت هزار و ۲۲۳ میلیارد تومانش جزو تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دولت است تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به گیلان باید از محل سایر منابع تأمین گردد.

 

*ضرورت تشکیل کارگروه ساماندهی سرعت‌گیرها در طول محورهای مواصلاتی گیلان 


«فریبرز مرادی» نیز در این جلسه ساماندهی سرعت گیرها در طول راه ها و شریان های اصلی و فرعی استان را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: از استانداری گیلان و معاونت عمرانی  تقاضا دارم یک کارگروه تخصصی برای ساماندهی سرعت گیرها تشکیل شود. 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با تاکید بر اینکه برای اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز در طول محورهای استان باید اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند عنوان کرد: رانندگان وسائط نقلیه سنگین و حمل بار از شرایط راههای گیلان اظهار نارضایتی میکنند و لازم است با تخصیص منابع مالی به این حوزه توجه ویژه شود.

 

«سیاوش غلامی» رئیس جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این جلسه در حوزه تکمیل پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان اذعان کرد: اعتبارات بسیار خوبی به این پایگاه‌ها تخصیص داده شده است؛ دو پایگاه شفت و پونل با تزریق ۵ میلیارد تومان اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد رسیده و تا اردیبهشت ماه سال آینده هر دو را اماده افتتاح می‌شوند.

 

* تخصیص اعتبار به پروژه کتابخانه عمومی با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی 

«پریسا کرمی» نیز در این جلسه عنایت ویژه استانداری به پروژه کتابخانه عمومی را خواستار شد و عنوان کرد: کلنگ احداث این پروژه فرهنگی ۱۸ سال پیش به زمین زده شده است و فرآیند اجرای آن هنوز به اتمام نرسیده است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تاکید بر اینکه کتابخانه عمومی رشت در حال حاضر ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خاطرنشان کرد: این کتابخانه، بزرگترین کتابخانه خطه شمال کشور به شمار می‌رود و در صورت تامین اعتبارات در سال ۱۴۰۱ آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 1151069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha