فقدان حضور  مهندسین در مدیریت کشور یک ضعف اساسی است

حسینی پور گفت: فقدان حضور و نقش‌پذیری مهندسین در مدیریت کشور یک ضعف اساسی است و باید به این موضوع توجه داشت که بهره‌گیری از ظرفیت و اندیشه یک مهندس در توسعه ایران اسلامی بسیار اثر گذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«سید محمد حسینی پور»امروز(۵اسفند) در دیدار با مهندسین استان که به مناسبت روز مهندس در سالن شماره یک استانداری گردهم آمدند، خواجه نصیرالدین طوسی را از مفاخر بزرگ دنیا دانست و اظهار کرد: این روز بزرگ را گرامی میداریم نامگذاری به‌جا و شایسته‌ای انجام شد، امروزه افکار این دانشمندان بزرگ در سطح دنیا به‌عنوان یکی از نخبگان مهندسی دنیا در حال تدریس است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه این دانشمند توانست تحول بزرگی در حوزه مهندسی افکار رقم بزند، بر لزوم الگوگیری مهندسان کشور از این نابغه تاکید و بیان کرد: شاید هنوز جایگاه مهندس در جامعه آنطور که باید دیده و شناخته نشد.

 

حسینی پور یادآور شد: به‌نظر می‌رسد که ما در معرفی جایگاه مهندسی باید در جامعه تلاش کنیم، امروز شاهد خلا حضور جامعه مهندسین در مدیریت کشور باوجود اهمیت نقش و جایگاه یک مهندس هستیم، البته ما مفاخری را در داخل و عرصه‌های بین المللی را همچون شهید والامقام مهندس فخری زاده را داریم، وی جرو ۵ نفر برتر مهندسی در حوزه خود بوده است که نظام تروریست را وادار کرد که ۳۰ سال برای ترورش تلاش کند.

 

استاندار مازندران ادامه داد: هر کدام از شهدای ما نقشی رقم زدند که در سال‌های سال مشخص خواهد شد، ما عرصه‌های مخالف مهندسینی داریم، مهندسین ما در دفاع مقدس روی مهندسین دنیا را کم کردند‌، کسی فکرش را نمی‌کرد، مهندسین ما دژهای مستحکم دشمن را در هم بشکنند‌.

 

وی ادامه داد: ما در سطح فرماندهان مهندسینی داریم که باید جایگاه مهمی در کشور داشته باشند جامعه باید در این مسیر حرکت کند تا با شناخت نیازهای آن‌ها به برطرف کار کردن آن بپردازیم‌.

 

حسینی پور خاطرنشان کرد: درخصوص مدیریت توسعه ملی در مازندران اگر بنا بر این باشد که تحول داشته باشیم مهندسی در  حوزه‌های افکار (تغییر افکار مدیران از شکل سنتی به مدرن، نوع نگاه و تحول در حوزه مدیریت افکار، مهم است)، مهندسی گفتار (همچون بحث آزادسازی سواحل در یک فرصت ۲۰ روزه) و غیره باید اجرایی شود.

 

کد خبر 1151315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha