نوزدهمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

نوزدهمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» امروز ۵ اسفند‌ در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد و حافظان قرآن کریم پیش از شروع مراسم با عبور از صحن انقلاب تا رسیدن به محل برگزاری جشنواره مورد استقبال خادمان، زائران و مجاوران حرم رضوی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علیرضا شاهسونی» در نوزدهمین جشنوراه ملی «جبرئیل امین» ضمن تشریح تجزئیات جشنواره ملی جبرئیل امین گفت: در دو سال گذشته علی‌رغم وجود کرونا و کم شدن فعالیت‌های این موسسه، با تلاش‌های مستمر توانستیم ۲۱۲ حافظ کل و ۸۰ حافظ بیست جزء قرآن کریم تربیت کنیم.

 

عضو شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم افزود: این جشنواره‌ همه ساله با برگزاری مراسمی از حافظان کل قرآن که طی یک سال موفق به حفظ قرآن شده‌اند تجلیل می‌کند، اما سال گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره جبریل امین برگزار نشد و امسال حافظان کل قرآن کریم که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ توسط مؤسسه بیت‌الاحزان حافظ قرآن تربیت شده‌اند طی مراسمی با اعطای لوح تندیس و مدرک حفظ قرآن کریم تجلیل شدند.

 

حجت الاسلام شاهسونی ادامه داد: این موسسه توانسته است از زمان آغاز به کار تاکنون ۲۵۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت کند که می‌توان از آن به عنوان یک الگوی توسعه جدید فرهنگی در حفظ قرآن کریم یاد کرد.

 

وی گفت: موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) دارای ۲۰۰ مرکز قرآنی در کل کشور است که تعداد ۱۴ مرکز به صورت شبانه‌روزی به علاقه‌مندان حفظ قرآن کریم خدمت‌رسانی می‌کند.

 

گفتنی است نوزدهمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» امروز ۵ اسفند‌ماه در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد و حافظان قرآن کریم پیش از شروع مراسم با عبور از صحن انقلاب تا رسیدن به محل برگزاری جشنواره مورد استقبال خادمان، زائران و مجاوران حرم رضوی قرار گرفتند.

کد خبر 1151337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha