نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد برگزار شد 

امروز ۵ بهمن ماه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۵ بهمن ماه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام «حمید بامری» در این نشست، گفت: فرهنگ آنقدر مهم است که استقلال یک ملت و استقلال فرهنگی آن از این طریق تامین می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ هیچ چیز مانند فرهنگ از نظر تاثیر در اهداف یک کشور موثر نیست بنابراین آنچه برای ما و کشور ما و برای عناصر فرهنگی در کشور مهم است گسترش کیفی فرهنگ است که باید همگی تلاش کنیم.

وی ابراز کرد: رسالتی که امروز رهبر معظم انقلاب بر دوش ما گذاشته، مبارزه با جنگ تحریف و جنگ روایت ها است و این وظیفه ما در جهاد تبیین را سنگین می کند.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: اگر دشمنان با تمام توان، ابزار و رسانه های خود برای نفوذ در باورها، اخلاق و هویت ما کمر همت بسته اند ما وظیفه داریم با جهاد تبیین به مقابله با هجمه های آنها برویم.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: صدا و سیما، نخبگان، بسیجیان و روحانیت برای حفظ حقایق و ارتقاء فرهنگ اصیل در جامعه وظیفه دارند.

وی با بیان این مطلب که تحریم سخت و آسیب زا است و می شود در برابر تحریم ها مقاومت کرد، یادآور شد: اگر در مقابله با تحریف دشمن ضعف نشان داده شود آنگاه مشکلات متعدد و جبران ناپذیری به وجود می آید.

حجت الاسلام بامری نقش رسانه در ساخت افکار عمومی را تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: هنگامی صدا و سیما به عنوان یک ابزار تاثیر گذار در فرهنگ عمومی، می تواند اثر گذار باشد که نیازهای مخاطب را بشناسد و با روش های به روز به شبهات پاسخ دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: وظیفه همه ما مشخص است و آن وارد میدان جهاد تبیین برای حفظ، ارتقاء و ترویج فرهنگ است که اگر غیر این شود، دشمن به هدف خود دست پیدا می کند.

وی عنوان کرد: تشکر می کنم از خدمات سازمان صدا و سیما در ارتقاء فرهنگ که خود یک جهاد و مقابله با تهاجم فرهنگی است.
 

دستگاه های فرهنگی و صدا و سیما پرچم داران جنگ روایت ها هستند
 

«علی رمضانی» در این نشست، گفت: با افتتاح ۲ فرستنده سرجنگل و امجز بسیاری از روستاهای شهرستان عنبرآباد از نعمت دریافت برنامه های دیجیتال بهرمند شدند. 

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان خوشحالی خود را خدمت به مردم دانست و افزود: استفاده اکثر مردم به عنوان مخاطبین از برنامه های صدا و سیما برای ما یک سرمایه محسوب می شوند.

وی ضمن تجلیل از خبرنگاران جنوب، ابراز کرد: خبرنگاران جنوب استان کارمند رسمی ما نیستند اما بیشتر از دیگر همکاران کار می کنند و در پی وقوع سیل زحمات خبرنگاران ما در جنوب استان آقایان سعیدی، داور و خانه گیر بسیار خوب بود و امروز وظیفه ما تجلیل از این عزیزان است.

 رمضانی بیان کرد: مسائل جنوب استان در اولویت است و بالغ بر ۲۵ هزار دقیقه از برنامه های صدا و سیمای کرمان در طول سال، در حوزه های مختلف مختص جنوب استان است.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان ادامه داد: شبکه کرمان مخاطب عام دارد و این مسئله وظیفه رسانه را در تولید برنامه مناسب سخت تر می کند.

وی یادآور شد: مستند هایی  همچون خومین، پسین عاشورا، اسد ثارالله و.. در قالب لهجه و گویش جنوبی پخش و یا در صف پخش از سیمای کرمان است.

رمضانی اظهار کرد: اگر رسانه مسئله اهمیت سیل را بزرگ نمایی نکرده بود آن همه مسئولین به جنوب کرمان نمی آمدند و نتایج خوبی کسب نمی شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان اضافه کرد: بر خلاف برخی پیش داوری ها، صدا و سیما به همه مردم بدهکار است و در این باره تبعیض قائل نمی شویم.

وی خاطرنشان کرد: کار مانده زیاد داریم و مسئله امروز ما جنگ روایت ها است و پرچم داران این جنگ، دستگاه های فرهنگی و صدا و سیما هستند.

رمضانی عنوان کرد: تولید محتوای انقلابی، ضد استکباری و تقویت جبهه مقاومت سلاح ما در این جنگ اراده ها و تبیین است و در این مورد کار رسانه بسیار سخت است زیرا تولید محتوای روشنگری و انقلابی در بیان واقعیت ها دشمن را عقب می راند بنابراین محدودیت جبهه ضد انقلاب و دشمنان نظام در فضای مجازی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

صدا و سیما در ترویج فرهنگ و شعائر الهی می تواند نقش اساسی ایفا کند

 

«جواد ایزدی» در این نشست، گفت: فرهنگ گستره بسیار وسیعی دارد و این مهم باید زیر بیرق نظام جمهوری اسلامی و بر اساس شعائر الهی به بهترین وجه پیش رود.

فرماندار شهرستان عنبرآباد خاطرنشان کرد: فرهنگ مختص یک قشر خاص نیست بلکه باید همه در ساختن فرهنگ همکاری کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار اساسی در انطباق فرهنگ دینی دارد و پیشبرد این رسالت، مهم است و بر می گردد به حوزه های مختلف جامعه.

ایزدی ابراز کرد: صدا و سیما در ترویج فرهنگ و شعائر الهی می تواند نقش اساسی ایفا کند.

فرماندار عنبرآباد عنوان کرد: تریبون نماز جمعه و تریبون های وعاظ و مداحان نمونه ای از ایجاد فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در جامعه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هر کس با توجه به ظرفیت و مسئولیت خود باید نسبت به مردم، میهن و نطام جمهوری اسلامی ایران دین خود را ادا کند.

گفتنی است؛ نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد با حضور امام جمعه، مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز استان کرمان، فرماندار، فرمانده سپاه، مسئول اداره تبلیغات اسلامی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد.

کد خبر 1151354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha