لزوم مشارکت مردم در مبارزه با فساد/ مسئولان به جوانان متدین و متخصص اعتماد کنند

آیت‌الله فلاحتی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مردم در مبارزه با فساد گفت: مدیران و مسئولان استان گیلان باید به جوانان متدین، متعهد، انقلابی و متخصص بیشتر بها دهند و از آنان در جایگاه‌های مدیریتی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (پنج‌شنبه، ۵ اسفند) در مراسم دومین سالروز شهادت اولین شهیده مدافع سلامت کشور نرجس خانعلی‌زاده که در سالن ورزشی شهدای کلاچای برگزار شد اظهار داشت: به باور تحلیلگران تاریخ ملت ایران مردمی هستند که همیشه تهدیدها را به ظرفیت تبدیل می‌کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بعد از حضور اسلام در جامعه ایرانی این ویژگی ارزشمند ملت رنگ و بوی جدیدتری به خود گرفت تصریح کرد: بعد از حضور اسلام مردم ایران با پذیرش این مکتب اسلامی و منطبق با معیارهای عقلانی، جنبه‌ای نورانی به خود گرفتند و به برکت عشق به اهل‌بیت(ع) تحولات بزرگی را رقم زدند.

 

آیت‌الله فلاحتی انقلاب اسلامی را بعثتی بزرگ خواند و با تاکید بر اینکه با پیروزی انقلاب و آغاز تمدن نوین اسلامی تمام قدرت‌های بزرگ جهانی در بهت و حیرت به سر می‌بردند عنوان کرد: دنیای غرب تمام ابزار خود را برای مقابله با این حرکت بزرگ به کار گرفته در حالیکه انقلاب اسلامی با رهبری مقتدر، فقیه و از سلاله پاک پیغمبر(ص) افکار و اندیشه تمام ملل را به خود جلب کرده است.

 

امام جمعه رشت درماندگی آمریکایی‌ها برای مواجهه با ملت ایران اسلامی و رهبری بادرایت و هوشمند را از افتخارات اسلام و انقلاب خواند و ضمن اشاره به دستاوردهای عظیم کشورمان افزود: وقتی زندگی سایر ملل را بررسی و تحلیل می‌کنیم، پی می‌بریم که ملت ایران اسلامی با نعمت ولایت و انقلاب و با داشتن شهدایی مانند شهید سلیمانی به جایگاهی ارزشمند رسیده است.

 

وی پیشرفت چشمگیر مردم ایران اسلامی در موضوعات و مسائل معنوی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دشمن از همه ابزارهای رسانه‌ای خود برای مقابله با گفتمان انقلاب استفاده می‌کند اضافه کرد: پیاده روی اربعین و یا شرکت در مراسم اعتکاف تا جایی که حتی مساجد روستاها هم خالی نبود تنها برگی از گرایش ملت ایران اسلامی در ساحت معنویت است و برای همین دشمن در حال خفگی است و نمی‌تواند این شرایط را تحمل کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مقاومت و ایستادگی در برابر جبهه غرب را روی دیگری از دستاوردهای ملت ایران اسلامی ذکر کرد و افزود: چه کسی باورش می‌شد قدرتی نوظهور مانند آمریکا که در همه جا پایگاه دارد توسط ملت ایران اسلامی ذلیل شود و به زانو درآید بنابراین لیبرال‌ها بدانند مردم ایران راه خود را پیدا کرده‌اند.

 

آیت‌الله فلاحتی پیشرفت ملت ایران در حضور در عرصه‌های میدانی، انتخابات، مسائل سیاسی و موضوعات متنوع اجتماعی را هم برشمرد و یادآور شد: تمام قدرت‌ها به میدان آمده‌اند تا ملت یمن با گرایش هزار ساله به اسلام را از پا درآورند اما قادر به این کار نیستند زیرا در سایه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت درس گرفته‌اند.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر پیشتازی ایران اسلامی در تزریق واکسن کرونا، ساخت واکسن داخلی و مقابله با این بیماری منحوس اضافه کرد: ملت ایران برای پرستارش که در عرصه سلامت به شهادت رسید ارزش بسیار زیادی غافل است و همواره به یاد این ایثارگران که جان خود را در کفت دست نهاده‌اند هستند.

 

وی رعایت حجاب کامل اسلامی توسط بانوان را ضربه‌ای مهلک بر پیکره دشمن و دنیای غرب دانست و گفت: قدرت واقعی کشورمان به داشتن موشک‌های نقطه زن و سلاح‌های دفاهی نیست بلکه ایران اسلامی دارای ذخایر و منابع عظیم انسانی است و دشمن هم به خوبی از این امر مهم آگاه است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان برای خدمت به مردم باید شبانه‌روز به فکر باشند و تلاش کنند اظهار داشت: مسئولان باید جوانان را به کار بگیرند، این امر را به تمام فرمانداران و استاندار گیلان هم گفته‌ام که باید معاونانشان را از جوانان انتخاب کنند و اگر ببینم فرماندارانی این امر را رعایت نکنند حتما تذکر داده و به استاندار گیلان خواهم گفت.


آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در کشورمان به جوانان بها داده نشد ادامه داد: متاسفانه گاهی می‌بینیم جوانانی با تحصیلات عالیه و مدرک هستند که سال‌های سال از ظرفیت او استفاده نکردند چون اهل نماز بوده یا دختر جوان ما را چون حجاب کامل داشته در بعضی از ادارات جذب نمی‌کنند، اما در همین جا به سرتاسر گیلان اعلام می‌کنم اگر هر دختری را در هر اداره‌ای علی‌رغم داشتن شرایط تنها به خاطر حجاب کاملش جذب نکنند حتما مراتبش را به ما اعلام کنند.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه فرمانداران هم باید از منش استاندار انقلابی گیلان پیروی کنند ابراز داشت: در گذشته هر کسی که طرفدار امام، انقلاب، جهاد و شهادت بود را کنار زده و افرادی را با اندیشه خرافی به کار گرفته و وارد میدان می‌کردند و این رویه باید تغییر کند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم باید هرکجا جرم و خطا و فسادی را دیدند گزارش داده و فریاد بزنند خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند بهتر از هر سازمان کذایی برای مبارزه با فساد مشارکت کنند بنابراین باید مردم را در اولویت قرار دهیم و مسئولان نباید از آنان غافل شوند.

 

 

کد خبر 1151356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha