نظام مهندسی در پروژه های قابل نظارت ورود می کند

کوهستانی گفت: در گذشته سازمان هایی بدون اطلاع سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی پروانه های صادر کردند اما ما در مقابل این اقدام کوتاه نخواهیم آمد و در پروژه های که امکان نظارت در آنها هست ورود خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ترانه مهاجر کوهستانی» در نشست خبری که به مناسبت روز مهندس برگزار شد؛ در خصوص صدور پروانه بدون تایید سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: متاسفانه در گذشته سازمان هایی بدون اطلاع سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی پروانه های صادر کردند اما ما در مقابل این اقدام کوتاه نخواهیم آمد و در پروژه های که امکان نظارت در آنها هست ورود خواهیم کرد.

 

دبیر هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی افزود: تعدادی از این پروژه ها مربوط به زمان گذشته است و امکان ورود به آنها وجود ندارد، اطلاع داریم که پیمانکاران این پروژه ها قوی هستند و فکر نمی کنم مشکلی در این مورد به وجود بیاد.


وی تصریح کرد: پروژه های که در مرحله صدور پروانه باشند سازمان به آن ها ورود پیدا خواهد کرد و کنترل های فنی مد نظر را انجام خواهد داد، این توافق هم با شهرداری انجام شده است اما بعضی از این پروژه ها در مرحله بهره برداری قرار دارند و قطعا نه سازمان ورود می کند و نه امکان نظارت بر آن پروژه ها وجود دارد، بعضی از این پروژه ها در گروه D هستند باتوجه به اینکه مشاوران و پیمانکاران دارای صلاحیت ویژه بودند خیلی نگران ضوابط فنی در آنها نیستیم.


مهاجر کوهستانی بیان کرد: در جلسه ای که با شهرداری و سایر ارگان های درگیر در این موضوع داشتیم قرار بر این شد روند صدور پروانه بدون تایید سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی متوقف شود، سازمان های و ارگان های درگیر قول دادند در آینده پروژه ای بدون طی کردن مسیر سازمان نظام مهندسی  احداث نکنند، همه این ها در راستای مانع زدایی و رونق تولید اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 1151397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha