ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی برای حل مشکلات زیست محیطی

به گفته لطیفی، اعتماد به ظرفیت های علمی برای آسیب شناسی و حل مشکلات  زیست محیطی اهمیت اساسی در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کارگروه محیط‌زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در جلسه کارگروه بهره برداری از پکیج تصفیه فاضلاب دانشگاه، در مرکز همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی مختلف در کشور با تعداد پروژه ها و دانشجویان و پایان نامه های کشوری در طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی، گفت: در سه سال 21 هزار طرح تحقیقاتی علمی در حوزه بهداشت تولید شده است.

 


علی محمد لطیفی به اهمیت استفاده از ظرفیت های علمی، طرح های تحقیقاتی در مراکز علمی استان ها اشاره کرد و ادامه داد: تعریف درستی از نخبگان خارج از دانشگاهی نشده است که باید از این ظرفیتها استفاده شود.

 


وی با اشاره به اینکه فاضلابها هم می توانند بعنوان ظرفیت و هم بعنوان تهدید در جامعه مطرح شوند ، افزود:  پرداختن به مسائل استانی حائز اهمیت است.

 


این مسئول در کشور، با اشاره به آسیب های زیست محیطی در استان های مختلف کشور ، تصریح کرد: تبدیل تهدید به فرصت در خصوص آسیب های زیست محیطی از اهداف مهم این مجموعه است.

 


وی، بیان مشکلات زیست محیطی را برای جامعه علمی تحقیقاتی مهم ارزیابی کرد و گفت: اعتماد به ظرفیت های علمی برای آسیب شناسی و حل مشکلات  زیست محیطی  اهمیت اساسی در کشوردارد.

 


لطیفی با بیان اهمیت از استفاده از گازوئیل زیستی تولید شده از روغن پسماند خوراکی در اتوبوس های شهری را از نوع تبدیل تهدید به فرصت عنوان کرد و گفت: درصدد راه اندازی پالایشگاههای زیستی در استان هستم و ضروری است که از پسماند های طبیعی به عنوان ثروت استفاده شود.

 


رئیس دانشگاه زنجان هم در سخنانی، با اشاره به بحران آب در کشور و  استان ، اظهار داشت: این پکیچ تصفیه آب و فاضلاب در حوزه های مدیریت مصرف آب در فضاهای سبز و پارکها اهمیت دارد.

 


جلال بازرگان با بیان اینکه این نوع بهره برداری مزیت های برای شهرها در راستای مصارف بهینه آب خواهد داشت، ادامه داد: دانشگاه زنجان بعنوان دانشگاه سبز در راستای توسعه استان گام های موثری داشته است.

 


یکی از اعضای دانشگاه زنجان نیز با اشاره به آلودگی آب های روستای حومه دانشگاه زنجان ادامه داد: در سالهای اخیر گامهای موثری برای تصفیه آب برداشته شده است.

 


وی با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان مساحتی بالغ بر 400 مترمربع دارد، گفت: فناوری نوین تصفیه آب برای اولین بار در استان زنجان در این دانشگاه استفاده می شود.

 


وی با اشاره به اهمیت بازیابی پساپ های صنعتی و مراکز علمی، افزود: بهینه سازی شهرکها و زیر ساختها در این زمینه حائز اهمیت است.

کد خبر 1151426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha