جریان این روزهای اوکراین برای ما و سیاستمداران عالم درس عبرت است

امام جمعه موقت شهرستان دماوند گفت: جریان این روزهای اوکراین برای ما و سیاستمداران عالم درس عبرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام میثم کریمانی امام جمعه موقت دماوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: سیاست مداران اوکراین با بی تدبیری کشور خود را عرصه بازی قدرت‌های خارج از کشور خود کردند.

حجت الاسلام کریمانی با بیان اینکه اختلافات روسیه و اوکراین سابقه‌ای ۱۷ ساله دارد گفت: طرفداران روسیه از یک سو و طرفداران غرب از سوی دیگر کشور اوکراین را عرصه دعواها و کشمکش‌های خود قرار داده اند.

وی عنوان داشت: جریان این روزهای اوکراین برای ما و سیاستمداران عالم درس عبرتی است تا بدانیم دست قدرت‌های خارجی هر گاه در عرصه تصمیم گیری های داخلی باز شود عاقبتی شبیه سرنوشت اوکراین دارد.

امام جمعه موقت دماوند افزود: بزرگترین حماقت آن است که کشوری نیروهای بازدارنده نظامی خود را تضعیف نماید و عقل سلیم و شرع هر دو به ما می‌گوید که قوی باش تا دیگران هوس دست اندازی به خاک و ناموس تو را نداشته باشند و بر اساس معارف قرآن قوت گرفتن برای ترساندن دشمنان واجب است.

خطیب نماز جمعه دماوند اظهار داشت: مأموریت پیامبر به کمال رساندن اخلاق بود همانطور که فرمود «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» خداوند با اینکه خود منبع عظمت و بزرگی است به پیامبر اسلام می‌گوید تو بر یک اخلاق عظیم استوار هستی و این نشان از شدت عظمت اخلاق پیامبر دارد.

حجت الاسلام کریمانی گفت: بشریت در عرصه اخلاق مدیون انبیا است و مبعث نقطه عطفی در تاریخ بشریت است چرا که خداوند به واسطه پیامبر کرامت‌های اخلاقی را برای بشریت به تکامل رساند و سراسر زندگی پیامبر و اهل بیتش پر از کرامت‌های اخلاقی است.

کد خبر 1151476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha