پاکسازی و نظافت مناطق گردشگری روستای زیبا و سرسبز « جم انبه » در بخش جغین

مناطق گردشگری « گُل گُل »، «گَرمُگ » و « آبگرم ۱۲ امام » روستای زیبا و سرسبز جم انبه بخش جغین که به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی برخی از گردشگران زیر حجم بالایی از زباله قرار گرفته بود، پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، بخش جغین به ویژه روستای زیبا و سرسبز جم انبه که نام آن برگرفته از دو میوه بسیار خوشمزه گرمسیری « انبه » و « جم »(جمبو) است بواسطه شرایط توپوگرافی و کوهستانی دارای مناطق گردشگری منحصر به فردی است.

 

وجود مزارع کشاورزی و باغات سرسبز در کنار کوه های سر به فلک کشیده و قنات و چشمه های پرآب متعدد در این ایام از سال، زیبایی های گردشگری بسیاری را در سطح بخش جغین به ویژه روستای جم انبه ایجاد کرده است.

 

« گُل گُل »، « گَرمُگ »، « لم پچ »، « دستکرد »، « نودَر »، « آبگرم علی »، « آبگرم 12 امام »، « زیارت شاه محمد(ع) »، « قلعه ناصرآباد »، « پاسگاه قلعه »، « زیارت شیخ بختیار »، « قدمگاه ابوالفضل(ع) »، « قدمگاه خضر نبی(ع) » و قدمگاه « میرعمرعلی » از مهمترین مناطق گردشگری و جاذبه های تفریحی و گردشگری بخش جغین به شمار می روند که در طول سال به ویژه ایام نوروز میزبان حجم زیادی از گردشگران هستند.

 

جوشیدن چشمه ها در طبیعت بسیار زیبا و بکر و کوهستانی پس از یک دوره طولانی خشکسالی در مناطق گردشگری این بخش موجب شده تا امسال پیش از فرارسیدن فصل بهار در طول هفته گردشگران زیادی جذب این مناطق شوند.

 

 

متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی برخی از گردشگران، این مناطق زیبا و چشم نواز زیر حجم بالایی از زباله قرار گرفته بود که به همت دهیاری و پایگاه شهید اخلاقی روستای جم انبه، مناطق گردشگری « گُل گُل »، «گَرمُگ » و « آبگرم 12 امام » پاکسازی شد.

 

« ابوذر مسافری »، دهیار روستای جم انبه بخش جغین در این باره گفت: این روستا همان طور که از نامش هویداست روستایی سرسبز و زیبا و دیدنی است و قرار گرفتن مناطق گردشگری « گُل گُل »، «گَرمُگ » و « آبگرم 12 امام » در این روستا موجب شده تا در طول سال میزبان گردشگران باشیم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای از گردشگران به دلیل سهل انگاری و بی توجهی زباله های خود را در طبیعت بکر این مناطق رها می کنند، افزود: طرح پاکسازی و نظافت مناطق گردشگری با شعار « جمعه های پاک‌... ما طبیعت را دوست داریم » از دو هفته پیش به همت دهیاری و پایگاه شهید اخلاقی جم انبه آغاز شده است.

 

 

دهیار روستای جم انبه ادامه داد: 22 نفر از جوانان روستا در قالب این طرح هر جمعه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر به کار جمع آوری زباله های رها شده در مناطق گردشگری مشغول می شوند.

 

مسافری اضافه کرد: طرح پاکسازی و نظافت مناطق گردشگری با هدف رعایت بهداشت عمومی و حفظ و نگهداری از اماکن تفریحی و ترویج فرهنگ زیست محیطی اجرا می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه ریختن زباله، چهره‌ طبیعت را نازیبا می کند، عنوان کرد: گردشگران همان‌گونه که به منظور زیبایی این منطقه در آن حضور پیدا می‌کنند، برای حفظ زیبایی‌های آن و ادامه حیات منطقه نیز کوشا باشند.

 

گفتنی است؛ مناطق تفریحی و گردشگری« گُل گُل »، «گَرمُگ » و « آبگرم 12 امام » در فاصله پنج کیلومتری قسمت شمالی روستای جم انبه بخش جغین شهرستان رودان واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1151584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha