اصلاح قوانین و رفع موانع تولید، انتظار بخش خصوصی از دولت است

یگانه فرد بر لزوم ایجاد وحدت رویه در شبکه بانکی در تنظیم قراردادها و تسهیلات برای تولید تاکید کرد و گفت: انتظار بخش خصوصی از دولت و مجلس اصلاح قوانین و رفع موانع تولید در برنامه‌ریزی ها به نفع تولید و صنعت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سال گذشته و به همت اتاق بازرگانی زنجان و در راستای توسعه تجارت، نقشه راه تجارت خارجی استان تدوین شد، اظهار کرد: امسال آمار تولید استان رو به رشد بوده و  این موضوع در صادرات نیز خود را نشان داده که این افزایش ها بیانگر برنامه های رشد تولید و صادرات است.

 

علی یگانه فرد با بیان اینکه در کنار این موارد انتظار بخش خصوصی از دولت و مجلس اصلاح قوانین و رفع موانع تولید در برنامه‌ریزی ها به نفع تولید و صنعت است، تصریح کرد: اصلاح فرآیند واگذاری زمین در شهرک های صنعتی نیز چون کشورهای همسابه که زمین ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذار قرار می دهند، نیازمند اصلاحاتی است.

 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر ایجاد وحدت رویه در شبکه بانکی در تنظیم قراردادها و تسهیلات برای تولید، گفت: تک نرخی و تثبیت قیمت ارز که از عوامل مهم در تولید و تجارت است نیز از جمله خواسته های بخش خصوصی می باشد که امیدواریم در دولت این مورد هم به جد در دستور کار قرار گیرد تا کمک حالی برای صنعت و تولید باشد.

 

وی با بیان اینکه فراهم ساختن امکان پرداخت و دریافت از طریق رمز ارزها که در دنیا مرسوم شده، در کشور ما نیز می تواند در دستور کار باشد، گفت: همچنین از دیگر درخواست های ما افزایش تعداد رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف مهم است که تجارت کشور از این طریق  می تواند رونق و سرعت گیرد.

 

یگانه فرد با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از تولیدات داخل و تجهیزات و مواد اولیه وارداتی از اهمیت بالایی برخوردار است تا تولید به سمتی هدایت شود که نیازها در بخش های مختلف آن برطرف گردد، اظهار کرد: برای استان زنجان در سال آینده رشد 8 درصدی هدف گذاری شده  که امید است و با برنامه های تدوین شده رشد صادراتی را تجربه کنیم و صادرات ما به یک میلیارد دلار برسد.

 

 

کد خبر 1151730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha