۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بیش از ۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه قضایی استان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری و در راستای صیانت از بیت‌المال، بیش از 593 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان به ارزش بیش از 131 میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی استان، رفع تصرف شد.

 

 

وی افزود: در اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی در امر حفاظت از بیت‌المال و اراضی ملی و دولتی و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز استان کردستان، ظرف 9 ماه اخیر این اراضی رفع تصرف شده و به بیت‌المال بازگشت.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده بیش از 131 میلیارد تومان برآورد می‌شود که در این راستا برای 3245 نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان اعلام کرد: در راستای رفع تصرف از این اراضی، بیش از 448 مورد قلع و قمع صورت گرفت و با وصول گزارشات مردمی و حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: عالیترین مقام قضایی استان کردستان ضمن اشاره به تشکیل 2 هزار و 222 مورد پرونده منتهی به صدور حکم برای متصرفان و زمین خواران در محاکم قضایی استان در مدت زمان یادشده، تاکید کرد: دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت‌المال با پدیده زمین خواری در استان با قاطعیت برخورد کرده و در این خصوص لازم است تمامی دستگاههای متولی ضمن انجام وظایف قانونی با همکاری دستگاه قضایی از بروز این موارد پیشگیری نمایند.

کد خبر 1152034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha