عزاداری عاشقان حضرت موسی بن جعفر(ع) در بجنورد

مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) به همت اهالی فهما در مساجد خراسان شمالی به ویژه مسجد امام رضا (علیه السلام) بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ عاشقان حضرت باب الحوائج، امام موسی کاظم (علیه السلام) در شب و روز شهادت جانسوز آن امام همام مراسم سوگواری و عزاداری  در مساجد خراسان شمالی به ویژه مسجد امام رضا (علیه السلام) بجنورد و نیز دیگر شهرستان های استان  برپا کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین «عباس شجاعی» از اساتید حوزه و دانشگاه در مراسمی به همین مناسبت که به همت ارکان مسجد امام رضا(علیه السلام) بجنورد برگزار شد، به ابعاد شخصیت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) اشاره کرد و زندگی و سالهای اسارت و دوران امامت سخت آن امام را برای نمازگزاران تشریح کرد.

 

وی همچنین با عنوان اینکه شیعیان مدیون بردباری و تقوای حضرت  امام موسی کاظم (علیه السلام) هستند، گفت: آن امام همام 14 سال اسارت زندان خلیفه عباسی را با صبر و عبادت بسیار و برای دفاع از اسلام و مسلمانان تحمل کرد.

 

این مراسم با سینه زنی و مرثیه خوانی و مدیحه سرایی در رثای امام هفتم (علیه السلام) همراه بود.

 

همچنین مراسم عزاداری حضرت موسی کاظم (علیه السلام) در شهرستان های استان از جمله کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(سلام الله علیها) با حضور حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد موسوی» امام جمعه اسفراین برگزار شد.

 

 

کد خبر 1152245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha