مذاکرات می‌تواند فرصتی برای توقف درگیری‌های روسیه و اوکراین باشد

بهمن با بیان اینکه جنگ در چهارمین روز با شدت بین طرفین ادامه دارد، گفت: همزمان آغاز مذاکرات می‌تواند فرصتی برای توقف درگیری‌ها باشد البته در صورتی که طرفین به یک توافق سیاسی دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، شعیب بهمن، تحلیلگر سیاسی شب گذشته (یکشنبه 8اسفند) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه جنگ در چهارمین روز با شدت بین طرفین ادامه دارد، گفت: همزمان آغاز مذاکرات می‌تواند فرصتی برای توقف درگیری‌ها باشد البته در صورتی که طرفین به یک توافق سیاسی دست پیدا کنند و اقدامات نظامی را متوقف کنند و باید منتظر نتیجه مذاکرات ماند.

 

بهمن گفت: مشکل اصلی در مذاکرات روسیه و اوکراین بر محل مذاکرات بود که دولت اوکراین تأکید داشت، چون کشور بلاروس هم پیمان روسیه می‌باشد و به نوعی در این جنگ مشارکت دارد بنابراین تمایل ندارد مذاکرات در کشور بلاروس انجام شود.

 

وی درباره فرمان پوتین نسبت به آماده باش نیرو‌های بازدارنده هسته‌ای هم افزود: اقداماتی که امروز کشور‌های غربی و عضو ناتو انجام دادند موجب شد دولت روسیه تصمیمات سخت تری اتخاذ کند و پوتین با این تصمیم نشان داد اگر طرف‌های غربی بخواهند مداخلات خودشان را در این بحران افزایش دهند، روسیه تصمیمات جدی تری خواهد گرفت که می‌تواند عواقب وخیم در پی داشته باشد.

 

تحلیگر سیاسی درباره افزایش بودجه نظامی آلمان هم گفت: آلمان یکی از کشور‌های مهم در اتحادیه اروپاست که از نظر اقتصادی مهمترین قدرت حاضر در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و در عین حال مناسبات بسیار جدی در طول سال‌های گذشته با روسیه داشته است بنابراین در شرایط فعلی که کشور‌های اروپایی ترس گسترش آتش جنگ دارند به سمت چنین تصمیم‌هایی می‌روند و اگر در روز‌های آینده جنگ ادامه پیدا کند سایر کشور‌های اروپایی هم چنین تصمیم‌هایی را خواهند گرفت.

کد خبر 1152367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha