باران، چشم گندم‌کاران خراسان شمالی را روشن کرد

در حالی طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان شمالی باران به موقع و موثری بارید که گندم کاران استان برخی از رشد و نمو اراضی زیر کشت خود به نوعی ناامید شده بودند، اما هم اکنون خوشحال هستند که نعمت الهی گندم‌زارها را سیراب کرده است.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ در حالی طی 24 ساعت گذشته در خراسان شمالی باران به موقع و موثری بارید که گندم کاران استان برخی از رشد و نمو اراضی زیر کشت خود به نوعی ناامید شده بودند، اما هم اکنون خوشحال هستند که نعمت الهی گندم‌زارها را سیراب کرده است.

 

گندم‌کاران این استان در سال گذشته از ناحیه نبود بارش های موثر، خسارت هنگفتی دیدند حتی برخی از دیم‌کاران در فصل برداشت محصول، از برداشت محصول نیز صرف نظر کردند چرا که گیاهان آنقدر کوتاه و ضعیف بودند که دانه ای نداشتند و حتی کاه نیز تولید نشد.

 

گندم اراضی کشت شده هم اکنون در این استان به مرحله پنجه زنی رسیده که بارش باران به موقع باعث رشد و نمو آن شد که کشاورزان از این نعمت الهی بسیار خوشحال شده و دست به دعا بر می دارند که این نعمت باز هم ادامه داشته باشد.

 

در استان خراسان شمالی 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت پاییزه اختصاص یافت که بیشترین سطح مربوط به گندم است. کشاورزان خراسان شمالی در فصل پاییز اراضی خود را به کشت گندم، جو و کُلزا اختصاص دادند و هم اینک برای رشد و نمو آن چشم به‌ آسمان دوخته اند چرا که منابع‌ آبی استان بسیار محدود شده و اراضی دیم نیز تنها با بارش باران سبز خواهد شد در غیر اینصورت از بین می رود.

 

مدیر امور زراعی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال در سطح ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان گندم کشت شده که از این سطح ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی و ۹۸ هزار هکتار دیم است.

 

«پژمان شهابی» افزود: کشاورزان استان در ۲۵ هزار هکتار اراضی آبی و ۲۳ هزار هکتار اراضی دیم نیز جو کشت کرده اند.

 

خراسان شمالی، استانی در حوزه کشاورزی است که بخش زیادی از جمعیت این خطه در این حوزه فعالیت می کنند و خشکسالی های پی در پی، خسارت هنگفتی به این بخش در سال های اخیر وارد کرده است.

 

بارش باران يكي از نعمت هاي بزرگ الهي است كه از آن با عناويني همچون باران رحمت و ديگر عبارت هاي نيك ياد شده است.  بارش باران که در 24 ساعت گذشته اتفاق افتاد تمام نقاط استان خراسان شمالی را فراگرفته و موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان این مناطق شده است.

 

بارش باران، این نعمت الهی که  تا شب هم ادامه داشت موجی از خوشحالی را در میان شهروندان هم به وجود آورده و مردم را برای تماشای بارش باران به کوچه و خیابان ها کشاند.

 

بارش باران که پس از یک سال خشکسالی و کاهش بارندگی ها در این منطقه موجب نگرانی شدید مردم و مسئولان شده بود، کشاورزان و روستاییان را به سالی پرمحصول امیدوار کرد.

 

 

کد خبر 1152388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha