تشریح فعالیت های فرهنگی و نیکوکاری دانشگاه آزاد کرمان/ تدوین «صحیفه قاسم» در دستور کار است

حجت الاسلام میرشفیعی با فهرستی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه گفت: تدوین «صحیفه قاسم» برای تأمین بخشی از منابع پایان نامه های مقاومت در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدروح الله میرشفیعی، دوشنبه(۹ اسفند) در دیدار جمعی از اعضای شورای راهبردی وقف در دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده این دانشگاه ارائه داد.

 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری در دانشگاه ها برای ساماندهی و شفاف سازی کمک های خیرین است؛ افزود: این مرکز در دانشگاه آزاد به ترخیص بیماران، کمک های فرهنگی به جازموریان در جنوب استان، بسته های معیشتی برای سیل زدگان جنوب استان و... اقدام کرد.

 

 

وی افزود: همچنین ۱۶ نفر افراد نابارور از مناطق محروم و خود کرمان شناسایی و به مراکز باروری معرفی شد تا در این زمینه با تأمین هزینه های مربوطه در راستای رشد جمعیت کمک شود و علاوه بر این نیز مرکز ازدواج آسان «بشری» هم راه اندازی شده که تاکنون دو ازدواج از طریق آن انجام شده است.

 

 

حجت الاسلام میرشفیعی تدارک البسه و وسایل تعمیر شده زندگی برای نیازمندان به مناسبت نوروز، اهدای ۳۰ هزار سی سی خون توسط کارکنان دانشگاه، راه اندازی بازارچه مجازی تولیدات داخلی همراه با تخفیف برای کمک و... را از دیگر اقدامات نیکوکارانه دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برشمرد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی از جمله «کانون پرسمان بی مرز» که ۲۴ ساعته در راستای شبهه زدایی فعالیت می کند؛ از طراحی اپلیکیشن دانشجویی پرسمان توسط دانشگاه آزاد کرمان خبر داد که علاوه بر پاسخ به شبهات، خود نیز مهمترین موضوعات را رصد و به تحلیل آن در گروه های دانشجویی می پردازد.

 


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان همچنین به فعالیت پژوهشکده قرآن و عترت اشاره و بیان کرد: یکی از کارهای این پژوهشکده این است که دانشجو با آموزش ۶۶۰ کلمه طی سه روز یا یک هفته می تواند ۸۰ درصد مفاهیم قرآنی را دریابد.

 

 

وی از  فعالیت «کانون معرفت رضوی دانشجویی» هم خبر داد و اظهار کرد: در این کانون ها که در ارتباط با آستان قدس رضوی هستند؛ کارهای مختلفی پیرامون معرفت افزایی انجام می شود تا دانشجو بتواند سبک زندگی اسلامی را فرا بگیرد.

 

 

حجت الاسلام میرشفیعی با افزودن این مطلب که حدود ۷۰۰ مهارت برای آموزش احصا شده تا دوره های آموزشی مربوطه برگزار شود؛ اظهار کرد: علاوه بر این، در کانون وقف دانشگاه دنبال سامان دادن موقوفات موجود و جذب موقوفات جدید به ویژه احیای موقوفات علمی نیز هستیم.

 

 

وی راه اندازی کافه کتاب، دایر شدن مرکز شماره ۶ واکسیناسیون کرونا در دانشگاه آزاد کرمان، اختصاص امکانات ورزشی از جمله استخر شنا به عموم و حتی افراد کم برخوردار، برنامه ریزی برای اختصاص سالن تالار حافظ به سالن سینما برای نمایش فیلم های ارزشی و کمک به تولیدکنندگان این آثار، پیگیری راه اندازی آزمایشگاه بتن در دانشگاه را به عنوان دیگر فعالیت های شاخص نام برد.

 

 

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به اینکه نام سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی بر دانشگاه آزاد کرمان سنت حسنه بزرگی است که انجام شد؛ اظهار کرد: دانشگاه در صدد تدوین «صحیفه قاسم» با جمع آوری همه خاطرات مربوط به شهید سلیمانی در داخل و خارج کشور است.

 

 

وی گفت: تاکنون ۷۵ پایان نامه پیرامون مقاومت و حاج قاسم در دانشگاه آزاد استان تصویب شده که ۱۰ پایان نامه دفاع شده و ۱۰ پایان نامه در حال دفاع است و مابقی برای نگارش نیازمند منبع است که صحیفه قاسم می تواند یکی از این منابع باشد.

کد خبر 1152433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha