۶۰۰ موضوع پژوهشی در زمینه وقف توسط دانشگاه آزاد اسلامی کرمان احصا شد

شورای راهبردی وقف در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ۶۰۰ زمینه پژوهشی در زمینه وقف و نظام موقوفات تنظیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ شورای راهبردی وقف در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، دوشنبه(۹ اسفند) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تشکیل جلسه داد.

 

در این نشست علیرضا منظری توکلی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان تشکیل کانون وقف در دانشگاه را بازوی این شورا دانست که باید راه اندازی بشود.

 

 

وی پایش مستمر وضعیت اوقاف و امور خیریه و نیز راه اندازی سامانه خیرین در دانشگاه را دو اقدام دیگری عنوان کرد که در راستای اهداف شورای راهبردی انجام می شود.

 

 

در ادامه سید امیر فرهاد آل طاها از اعضای این شورا اظهار کرد: تدوین برنامه علمی وقف و مقاومت مبتنی بر دیدگاه های شهید سلیمانی در دستور کار است.

 

 

حجت الاسلام امان الله علیمرادی، هم در ارتباط تصویری با این نشست گفت: شورای راهبردی وقف، برنامه ای ممتاز و ارزشمند و پاسخی است به حس فطرتی انسان در میل به جاودانگی زیرا انسان از مسیر وقف حیات خود را جاودانه و خیر رسانی خود را ماندگار می کند.

 

 

وی تأکید کرد: وقتی این امر مبارک در خدمت دانش انسان ساز، جامعه ساز و تمدن ساز قرار بگیرد و این ظرفیت معرفتی و فقهی و عقلانی در خدمت اهداف انقلاب باشد، ارزشمند است.

 

 

دکتر موسوی از دیگر اعضای شورا اعلام کرد:۶۰۰ زمینه پژوهشی در زمینه وقف و نظام موقوفات در راستای مسئله محوری و رفتن دانشگاه به سمت این موارد، تنظیم شده است.

 

 


وی ایجاد شورای امور خیرین و توسعه وقف و قرار دادن ۱۰ نفر به عنوان اعضای اصلی را یکی از اقدامات انجام شده عنوان و بیان کرد: پس از این امر، اقدام به اولویت سنجی وظایف افراد شد.

 

 

 

موسوی تصریح کرد: رویکرد مغفول مانده در موضوع وقف، تعامل میان بخشی و هماهنگی میان نهادی میان متولیان وقف است.


 

کد خبر 1152477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha