جشن نيکوکاری امسال با شعار« عيدي برای همه» در استان مرکزی

مومنی گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه «جشن همدلی» برگزاری می شود.

«مجید مومنی» با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و اهمیت دستگیری از نیازمندان و محرومین و کمک به اقشار کم درآمد جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امید است امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد همدلی و همراهی مردم خیر و نیکوکار در جشن همدلی باشیم.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه جشن نيکوکاري امسال از 14 اسفندماه در بيش از 2500 پايگاه در سراسر استان برگزار خواهد شد، افزود: مردم مومن و نوعدوست استان مرکزی همواره یار و یاور نیازمندان و محرومین بوده و هستند.

 

وی با بیان اینکه بيش از 45 هزار خانوار از خدمات کميته امداد امام خميني(ره) استان بهره مند هستند، ادامه داد: این خانواده ها در طول سال از خدمات مادی و معنوی امداد و

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بيش از ۶ هزار و ۵۰۰ فرزند یتیم و محسنین استان توسط 35 هزار و 149 حامی حمایت می‌شوند، افزود: در 11 ماهه سال جاری 47ميليارد و 148 ميليون و 900 هزار تومان به طور مستقيم به حساب خانواده های تحت حمايت واريزشده است.

 

فعالیت 313 مرکز نیکوکاری در سطح استان

 

مومني در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت 313 مرکز نيکوکاری در استان خبر داد و گفت: این مراکز نیکوکاری مردمی با کميته امداد امام خميني(ره) همکاری لازم را در راستای دستگیری از نیازمندان دارند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: در سال جاری مراکز  133 ميليارد و 283 ميليون تومان کمک های مردمي جمع آوری شده در مراکز نيکوکاری استان بوده است.

 

وی حمایت ها و کمک های مردمی را بسیار راهگشا در دستگیری از نیازمندان دانست و اضافه کرد: امید است همواره شاهد همدلی و همراهی مردم خیر و نیکوکار در دستگیری از نیازمندان و محرومین باشیم.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به صدقات جمع آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: به طور مستقيم 13 ميليارد و 600 ميليون تومان ارزش ريالي صدقاتي بوده است که از سوی مردم شريف و نوع دوست استان به کمته امداد امام خميني(ره) استان پرداخت شده است.

 

توزیع 80 هزار بسته معیشتی در طی سال جاری

 

مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) استان مرکزی در ادامه اضافه کرد: ميزان مستمری پرداخت شده طي 11 ماهه سال جاری به خانواده های تحت حمايت در استان ماهيانه 23 ميليارد تومان بوده است.

 

مومنی با بیان اینکه امسال بالغ بر 80 هزار بسته معيشتي با کمک بسيج سازندگي، مراکز نيکوکاري و آستان قدس رضوی درب منازل خانواده های تحت حمايت توزیع شده است، افزود: این بسته هابا رعايت حفظ کرامت انساني و عزت نفس خانواده ها توزيع شد.

 

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر بسته های معیشتی 740 هزار وعده غذای گرم درب منازل خانواده های محترم توسط عتبات عاليات، مراکز نيکوکاری و بسيج توزيع شده است.

 

توانمند سازی مددجویان از مهمترین اهداف امداد

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه علاوه بر بحث حمایتی، کمیته امداد بحث توانمند سازی و آموزش را نیز در دستور کار خود دارد، گفت: در حوزه توانمندسازی مددجویان نیز طی سال جاری 27 خانوار استعداديابي شده اند.

 

مومنی بیان کرد: بر همین اساس برای مددجویان  6 هزار و 575 اشتغال پایدار به طور مستقیم ايجاد شده و در همين راستا 175 ميليارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

 

وی اضافه کرد: صندوق امداد ولايت، تحت نظارت بانک مرکزی تنها صندوقي مي باشد که در جهت حمايت از خانواده های تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) به هريک از افراد معرفي شده 10 ميليون تومان وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت مي نمايد.

 

بالغ بر 11 هزار دانش آموز تحت پوشش امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث آموزش دانش آموزان و دانش جویان گفت: کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و هدایت تحصیلی این عزیزان از دیگر فعالیت های امداد است.

مومنی اضافه کرد: 763 دانشجو و بالغ بر 11 هزار دانش آموز از خدمات امداد در استان بهره مند هستند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 1 هزار و 808 واحد مسکوني از سوی کميته امداد استان در دست ساخت است، گفت: 492 واحد برای 14 اسفندماه سال جاری آماده تحويل به خانواده های تحت پوشش مي باشد و همزمان با آزادسازی خرمشهر نيز 500 واحد ديگر آماده تحويل خواهيم داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیان کرد: در نظر داريم برای 4200 زن سرپرست خانوار که مستاجر نيز مي باشند با کمک خيرين و حمايت شورای اسلامي شهر اراک مسکن ايجاد نماييم.

کد خبر 1152542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha