ساکنان محلات کم برخوردار خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

اربابی با بیان اینکه ساکنان محلات کم برخوردار استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، گفت: ۸۰ درصدی طرح پزشک خانواده در خراسان جنوبی اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اربابی» ظهر امروز (۹ اسفند) در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت رایگان ساکنان محلات کم برخوردار در استان، اظهار کرد: برخی از ساکنان محلات کم برخوردار ممکن است فاقد بیمه باشند که با شناسایی آن‌ها از این خدمت بهره‌مند می شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح بیمه افراد در محلات کم برخوردار استان در سه ماه نخست سال آینده به صورت کامل اجرایی خواهد شد، ادامه داد: براساس برآورد ما تعداد افراد فاقد بیمه در خراسان جنوبی به نسبت کشور بسیار پایین است که آمار آنان حدود پنج تا ۱۰ هزار نفر پیش ببینی می شود.

 

وی از تحقق ۱۰۰ درصدی نسخ الکترونیکی بیمه سلامت خبر داد و گفت: تمامی نسخه‌های پزشکی در شهرستان ها به صورت کاملا الکترونیک ارائه می شود و اگر عایداتی از محل الکترونیکی شدن خدمات داشته باشیم صرف توسعه خدمات خواهد شد.

 

اربابی با اشاره به صدور ۶۰۰ هزار نسخه الکترونیکی در خراسان جنوبی تصریح کرد: هزینه این نسخه‌ها تا پایان دی ماه پرداخت شده است و هزینه بهمن ماه هم طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: هزینه های سطح یک بیمه روستایی و پزشک خانواده تا پایان بهمن ماه و هزینه‌های اسناد بستری هم تا پایان مهرماه پرداخت شده است.

 

به گفته وی بیمه سلامت از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان در بخش درمان، ۵۰ میلیارد تومان در بخش بیمه سطح یک روستا، یک میلیارد تومان خسارت متفرقه و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینه پزشک خانواده شهری پرداخت کرده است.

 

اربابی با اشاره به افزایش تعهدات خدمات بیمه سلامت برای مددجویان بهزیستی در سال جاری، عنوان کرد: در همین راستا امسال ۹ کد خدمت توانبخشی ستاره دار و گران قیمت به لیست خدمات بیمه سلامت برای مددجویان بهزیستی در حوزه های مختلف کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی و مراکز جامع توانبخشی اضافه شده است و ارائه این خدمات برای این مددجویان به صورت بیمه‌ای محاسبه می‌شود.

 

وی به پرداخت ۱۰۰درصد هزینه درمان بیماران خاص توسط بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: تمام خدماتی که در لیست سامانه بیمه سلامت تعریف شده به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی ارائه می‌شود اما گاهی بیماران نسبت به خرید دارو خارج از لیست اقدام می‌کنند که هزینه‌ آن پرداخت نمی‌شود.

 

اربابی از برقراری نظام ارجاع بیماران و پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی خبر داد و گفت: در این طرح از ابتدای آبان‌ ماه با فراخوانی که در سطح استان برای جذب پزشک به منظور انجام فرایند پزشک خانواده داشتیم، ۳۴ پزشک عمومی اعلام آمادگی همکاری کردند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۵۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق به پزشکان مورد نظر معرفی شدند که افراد برای درمان ابتدا باید به پزشک خانواده مراجعه کنند و در سال ۲ بار می‌توانند پزشک خانواده را تعویض کنند.

 

وی با اشاره به اجرای ۸۰ درصدی طرح پزشک خانواده در خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده این طرح به صورت کامل در سطح استان اجرایی شود.

 

اربابی با بیان اینکه در راستای سیاست های جمعیتی هزینه خدمات ناباروری تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است، گفت: سازمان بیمه سلامت براساس بسته‌های خدمتی ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و داروها هم با فرانشیز ۱۰ درصد تعهد شده که مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۴۶ مورد در خصوص پرداخت هزینه‌های ناباوری در سامانه ثبت شده است.

 

وی از راه‌اندازی آزمایشگاه دولتی برای بیماران نابارور با تمام تجهیزات توسط دانشگاه علوم پزشکی در استان خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه هزینه‌های مراجعه‌کنندگان کاهش می‌یابد.


 

کد خبر 1152635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha