۵۲ درصد مردم گلستان جزو دهک های پایین جامعه هستند/ ۸۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد

بابایی با بیان اینکه درآمد سرانه مردم گلستان متناسب با سطح کشور ۵۰ درصد میانگین یک خانوار در سطح کشور است، گفت: ۵۲ درصد مردم استان جزو دهک های پایین جامعه هستند و باید از خدمات کمیته امداد بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی بابایی» امروز (دوشنبه 9 اسفند) در هشتمین گردهمایی ائمه جمعه گلستان گفت: اولین دغدغه من این است که نگاه تهران نشینان به گلستان یک استان برخوردار است، آنها تصور می کنند استان یک استان با درآمد  مردم و سرمایه کافی هستند و نیاز به حمایت ویژه ندارند.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: بر اساس مطالعات پژوهش های انجام شده مجلس و وزارت رفاه و مرکز پایش فقر کمیته امداد، استان گلستان در سال 95 و 1400 جزو 4 استان آخر از لحاظ  فقر کشور محسوب می شد و در چندین مرحله این مسئله فقر پایین بوده است.

 

وی با بیان اینکه درآمد سرانه مردم استان متناسب با سطح کشور 50 درصد میانگین یک خانوار در سطح کشور است، ادامه داد: 52 درصد مردم استان جزو دهک های پایین جامعه هستند و باید از خدمات کمیته امداد بهره مند شوند.

 

 

بابایی تاکید کرد: باید در جایگاه استان گلستان از لحاظ فقر تغییر ایجاد شود، همانطور که مسئولان همچنان به سیستان و کرمان نگاه محرومیت زدایی دارند، به گلستان هم داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر جمعیت مددجویان استان دو برابر شده و از 45 هزار خانوار به 80 هزار خانوار رسیده است و ماهانه حدود به 30 میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه رویکردهای اصلی فعالیت های کمیته امداد باید از رویکرد صدقه دادن خارج شود و به توانمندی خانوارها تبدیل شود، اظهارداشت: ایجاد اشتغال خانواده های تحت پوشش از برنامه های کمیته امداد است.

 

وی اضافه کرد: دولت 50 درصد از تعهدات اشتغال را به کمیته امداد واگذار کرده است و خوشبختانه در سال 1400 بیش از 8 هزار و 500 فرصت شغلی با 320 میلیارد تومان ایجاد شد.

 

بابایی گفت: ایجاد اشتغال برای یک فرد عادی زیاد سخت نیست ولی برای مددجو سخت است.

 

وی افزود: در سال جاری 25 هزار پرونده تشکیل و به بانک ها ارجاع شده تا بر اساس منابع بانکی تسهیلات به مددجویان پرداخت شود.

 

بابایی گفت: کمیته امداد از پوسته تحت پوششی در حال خارج شدن است و آمادگی کمک برای ایجاد اشتغال برای خانواده ها را دارد.

 

وی افزود: کمیته امداد در حوزه مسکن نیز فعالیت های خوبی داشته و با تفاهم نامه های انجام شده، ساخت یک هزار واحد مسکونی برای محرومان را در دستور کار خود دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای (12، 13 و 14 اسفند) در استان، گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه است» در 400 پایگاه در سطح استان برگزار می شود.

 

وی اظهارداشت: از این تعداد، 350 پایگاه مربوط به مراکز نیکوکاری و محله محور است، 30 پایگاه در میادین اصلی و 20 پایگاه در ... برپا می شوند.

 

بابایی با بیان اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته 15 میلیارد کمک مردمی جمع آوری شد، اظهارامیدواری کرد: در جشن نیکوکاری امسال  15 تا 20 میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود.

 

کد خبر 1152692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha