رشد ۸ برابری اجرای طرح هادی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال جاری طرح هادی در ۱۱۰ روستای سطح استان با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: شاهد رشد ۸ برابری اجرای طرح هادی در سیستان و بلوچستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مصطفی بیک مداح» با اعلام این خبر گفت: برای سال 1401 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در نظر دارد در بیش از 100 روستا با اعتبار بیش از 400 میلیارد تومان اجرای کامل طرح هادی داشته باشد.

 

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: میانگین اجرای طرح هادی در استان 19 درصد است که با اجرای این تعداد طرح هادی در سال پیش رو ، انتظار می رود فاصله سیستان و بلوچستان تا میانگین کشوری 54 درصد ، کاهش یابد.

 

وی ادامه داد : در سال 1400 در حوزه عمران روستایی 110 روستای سطح استان با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد تومان طرح هادی اجرا شده است .

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطر نشان کرد : همانگونه که در سال گذشته تعداد  23 روستا با اعتبار 7 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل قیر رایگان  از نعمت طرح هادی بهره مند شدند ، تخصیص قیر رایگان می تواند شتاب بخش اجرای طرح هادی در سطح استان باشد.

 

 دکتر بیک مداح در ادامه از طرح هادی به عنوان سند توسعه روستا یاد کرد و گفت : در سال جاری برای 111 روستا تهیه طرح انجام و 350 طرح هادی روستایی نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و   برای سال 1401 نیز تقریبا به همین تعداد برنامه تهیه و بازنگری داریم.

 

 وی همچنین به پنهاوری استان اشاره کرد و گفت : سیستان و بلوچستان 3 هزار و 441 روستای بالای 20 خانوار دارد و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با افتخار ، پیوسته در تلاش است تا در حد بضاعت و توان خود  بهترین خدمات را به بهترین شکل در جای جای استان به روستاییان عزیز ارائه دهد.

کد خبر 1152694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha