تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور حمایت از کسب‌وکارهای نو برای ایجاد اشتغال

فتوحی از آمادگی رفع موانع جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: کارگروه‌های تخصصی به منظور حمایت از کسب‌وکارهای نو برای ایجاد اشتغال تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آقارضا فتوحی» عصر امروز (دوشنبه ۹ اسفند) در نشستی با سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز و جمعی از اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه در خصوص ارائه راهکارهای علمی حل مسائل و مشکلات توسعه‌ای استان اظهار کرد: اشتغال به‌ ویژه اشتغال دانش‌ آموختگان یکی از مشکلات اساسی در استان خوزستان است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خواستار ارائه آموزش به دانشجویان به‌صورت کاربردی شد و افزود: به همین منظور دستگاه‎های اجرایی نیز موظف شده‌اند دبیرخانه‌ اشتغال را در سازمان خود راه‌اندازی کنند تا با هدایت مجموعه‌ استانداری خوزستان گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شود.

 

وی بر لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور استادان و دانشجویان نخبه و حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نو برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی تأکید کرد.

 

فتوحی اضافه کرد: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و … است که با کمک جامعه‌ دانشگاهی می‌توان هر کدام از این ظرفیت‌ها را به فرصت‌هایی برای تولید اشتغال تبدیل کرد.

 

وی عنوان کرد: جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان از اهمیت بسیاری برخوردار است و مجموعه‌ معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان آمادگی لازم برای همکاری در رفع مشکلات جذب این دانشجویان را دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور استادان گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

 

کد خبر 1152741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha