دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در تبریز راه‌اندازی شود

ناظمی با تأکید بر این‌که جشنواره سراسری تئاتر رضوی تبدیل به یک برند شود، گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در تبریز راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در نشست اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، اظهار داشت: امیدوارم با تمهیدات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و همراهی اهالی تئاتر، جشنواره سراسری تئاتر رضوی به یک برند تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تبریز از سویی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه هنر تئاتر برخوردار است و از سویی دیگر ارادت و علاقه مردمان این خطه به ساحت مقدس امام رضا (ع) زبانزد عام و خاص است و پیوند این دو مقوله و برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در تبریز می‌تواند آینده روشن و محتوایی غنی را برای تئاتر رضوی رقم برند.

وی افزود: تئاتر رضوی با مضمونی آیینی یک رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است و برگزاری آن در تبریز افتخاری برای شهر تبریز که از پیشتازان هنر تئاتر در کشور است، محسوب می‌شود و این پیشینه  ایجاب می‌کند تا جشنواره تئاتر رضوی تبدیل به یک برند شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تصریح کرد: فعالیتهای فرهنگی باید موجب ایجاد جریانی در جامعه شده و تاثیرات این رویدادها محسوس باشد و از این رو برگزاری غیرحضوری جشنواره تئاتر رضوی منتفی شد و امیدواریم در اردیبهشت ماه 1401 با فروکش کردن کرونا، شاهد برگزاری باشکوه جشنواره تئاتر رضوی و حضور پررونق هنرمندان استانهای دیگر در تبریز باشیم.

وی خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در تبریز شد و گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر این جشنواره باید چشم‌انداز چندین ساله‌ای تعریف و هدف گذاری شود.

کد خبر 1152749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha