پیامبر گرامی اسلام تجسم قرآن است/ بحران امروز اوکراین نتیجه دل بستن به مستکبران است

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی گفت: پیامبر گرامی اسلام، تجسم قرآن است و اگر قرآن بخواهد در قالب یک انسان مجسم شود آن انسان، رسول گرامی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «محمد حاج ابوالقاسم دولابی» در مراسم اختتامیه محافل انس با قرآن سال ۱۴۰۰ در آستان مقدس چهار انبیا قزوین برگزار شد، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام، تجسم قرآن  است و اگر قرآن بخواهد در قالب یک انسان مجسم شود آن انسان، رسول گرامی اسلام است.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از سوی دیگر قرآن تشریح شخصیت پیامبر است و اگر کسی بخواهد به اوج مقام پیامبر نازل شود، باید مسیری که قرآن جلوی پای انسان می گذارد را طی کند و قرآن مسیری برای رسیدن به اوج قله انسانیت است.

 

وی عنوان کرد: خداوند در این قرآن ما را گام به گام به قله انسانیت می رساند، در آغاز قرآن سوره های مکی قرار دارد و خداوند توجه انسان را به حوادث طبیعی، پدیده باران و آسمان، زمین  و بازگردان حیات به دانه ای که مرده بود، جلب می کند و از این پدیده های روشن و ظاهر پیرامون انسان، شروع کرده و به انسان علو و عظمت می بخشد و انسان را به جایی می رساند که به هر طرف نگاه کند خداوند متعال را می بیند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی تأکید کرد: قرآن انسان را به جایی می رساند که باور به غیب پیدا می کند و شهدای ما این را فهمیدند غیر از آنچه با چشم ظاهر می بینند خبرهایی در عالم است و این قران وسیله نجات و هدایت است برای کسانی که غیب را باور کردند.

 

وی تصریح کرد: مومن چشم های خود را شستشو داده و عالم را به شکل دیگری می بیند و چشم دل باز می کند، قران با انسان کاری می کند دیدنی ها را ببیند؛ اگر انسان چشم باطن بین پیدا کند و توجه داشته باشد بر اساس آیات قرآن در هر لحظه نگهبانی در کنارش قرار دارد که یکی کارهای پسندیده و دیگری گناهان او را می نویسد، مراقب اعمال خود است و انسانی که با قرآن تربیت می شود به شدت مراقب گفتار، رفتار، چشم، گوش و قلبش است و چنین فردی قرآنی می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قرآن آمده تا ما را مانند پیامبر گرامی اسلام تربیت کند و در چنین شبی شخصی به نمایندگی از ما انسان ها و بشریت در طول تاریخ این لیاقت را پیدا می کند که مخاطب مستقیم خداوند متعال قرار گیرد و خداوند با او سخن بگوید.

 

وی تأکید کرد: قرآن انسان را به جایی می رساند که مقتدر می شود مانند امام خمینی (ره) که یک شبه مقابل قدرت های شرق و غرب ایستاد، قرآن انسان را به جایی می رساند مانند مقام معظم رهبری که همچون کوه در برابر تهدیدها، تحریم ها و فشارها ایستاده است و قرآن مردم ما را ساخته است، قرآن به ما یاد داد به دشمن تکیه نکنید اگر به دشمن تکیه کنید گرفتار شده و این دشمن پشت شما را خالی می کند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی خاطر نشان کرد: به برکت قران کریم است که ۴۰ سال است شرق و غرب عالم دست به دست هم دادند ولی نتوانستند وجبی از خاک ما را بگیرند، قرآن انسان را قوی می کند قرآن جامعه را مستحکم می کند.

 

وی گفت: اوکراین دل به آمریکایی ها و اروپایی ها و در واقع به قدرت های مستکبر به جای خدا دل می بندد و و وقتی روسیه حمله می کند با آنها تماس گرفته ولی آنها حتی پاسخ تلفن او را نمی دهند و قرآن به ما گفته بود این موارد را و در واقع شیطان وقتی انسان به او نیاز دارد، او را رها نکند.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تربیت قرآنی انسان را مقاوم بار می آورد و تربیت قرآنی جوانان یمنی را پرورش می دهد که با کمترین ها ۶ سال در برابر حمله سعودی ها ایستادگی کردند و یمنی ها تحت تربیت قرآن قرار دارند.

 

وی یادآور شد: قرآن به ما یاد داده در راه خدا جهاد کنید و نترسید، قرآن به ما یاد داده به فکر برافراشتن دین باشید خداوند به ما کمک می کند امروز دشمنان ما هیچ حربه ای در برابر ما ندارند و آخرین حربه شان همین تحریم ها بود ولی کشور ما با صبوری تا اینجا مقاومت کرده است و ان شاالله سال آینده، سال شکوفایی خواهد بود.

 

کد خبر 1152795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha