مبعث  روز هدایت بشریت است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: مبعث رسول به عنوان بزرگترین اعیاد و روز هدایت بشریت است و آگاه رسانی این روز و اتفاق بزرگ که حضرت رسول به مبعث رسید و دینا و جهان را از جهالت خارج کرد مهمترین وظیفه دستگاه های فرهنگی و دغدغه مندان انقلاب است.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی » با بیان اینکه آحاد مردم و دستگاههای فرهنگی و دینی باید در راستای  آگاهی رسانی ماه رجب و شعبان به جوانان تلاش کنند؛ در گفت و گو با خبرنگار شبستان در مازندران اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در این ایام رجب و ماه شعبانی که پیش رو داریم با نهادینه کردن ارزش های اسلامی می توانند در این ایام در ثواب بزرگداشت شعائر دینی و هدایت جوانان به سمت نیکی ها شریک شوند.

 

امام جمعه نکا افزود: ماه رجب، ماهی است که رحمت بی اندازه الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده است و باید این مهم به نسل جدید منتقل شود و مبعث رسول به عنوان بزرگترین عید و روز هدایت بشریت برای جوانان و نوجوانان و نسل جدید تبیین شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بیست و هفتم رجب، روز مبعث است که روز بسیار شریف و با ارزش و بزرگی است و در روایتی از امام صادق (ع) روز مبعث به عنوان شریف‌ترین اعیاد یاد شده است. در هر حال بزرگان برای این روز، اعمالی ذکر کرده‌اند؛ غسل کردن در این روز مستحب است؛  روزه. این روز در میان روز‌های سال یکی از چهار روزی است که روزه گرفتن آن فضیلت بسیار دارد و پاداش فراوانی برای آن نقل شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: مبعث رسول به عنوان بزرگترین اعیاد و روز هدایت بشریت است و آگاه رسانی این روز و اتفاق بزرگ که حضرت رسول به مبعث رسید و دینا و جهان را از جهالت خارج کرد مهمترین وظیفه دستگاههای فرهنگی و دینی و ارزشی  و دغدغعه مندان انقلاب و اسلام است.

 

امام جمعه نکا افزود: در روایتی از امام صادق (ع) می‌خوانیم: «هر کس در روز بیست و هفتم رجب روزه بگیرد، خداوند برای او پاداش روزه ۷۰ سال را می‌نویسد» و همچنین زیاد صلوات فرستادن در این روز بسیار سفارش شده است و در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که: «در این روز روزه می‌گیری و بر محمد و آلش زیاد صلوات می‌فرستی» .

 

وی همچنین زیارت حضرت رسول و امیر مومنان و نمازهای مختلفی که در مفاتیح عنوان شده است را از اعمالی  عنوان کرد که در این روز مبعث باید انجام شود.

کد خبر 1152834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha