آغازثبت‌نام بیست‌و‌دومین دوره ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور همدان

محمدظاهری گفت: ثبت‌نام بیست‌و‌دومین دوره این آزمون از دهم تا بیستم اسفندماه سال جاری از طریق سازمان سنجش برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان؛ «علی‌حسین محمدظاهری» در جمع خبرنگاران از آغاز ثبت‌نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام بیست‌و‌دومین دوره این آزمون از دهم تا بیستم اسفندماه سال جاری از طریق سازمان سنجش انجام و آزمون دوره نیز 24 تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از دانشگاه‌های معتبر دولتی است، گفت: این دانشگاه به روش باز اداره می‌شود و خدمات بسیاری به کشور، جوانان و خدمات‌گیرندگان داشته است.

وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور استان از سال 1367 با مرکزیت شهرستان همدان شروع به کار کرد و اکنون در سطح استان 14 مرکز واحد فعال است.

وی ادامه داد: در مراکز استان همدان از ۱۳۲ رشته محل موجود، ۴۳ رشته کارشناسی ارشد و مابقی در رشته‌های کارشناسی هستند و به جز رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی همه رشته‌ها وجود دارد.

رییس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه در استان ۱۱ هزار دانشجوی فعال پیام نور وجود دارد گفت: از این تعداد دانشجو ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه در استان ۱۲۰ نفر و همکاران اداری ۲۵۵ نفر هستند افزود: درصد زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به دانشیاری ارتقا یافته و تعدادی نیز فرایند استادیاری را طی می‌کنند.

محمدظاهری با بیان اینکه در حوزه‌های پژوهشی نیز کارهای زیادی انجام شده است یادآور شد: زیرساخت‌های خوبی در حوزه پژوهشی و آزمایشگاه تحقیقاتی داریم و در صدد هستیم با دستگاه‌های تحقیقاتی که داریم، بتوانیم خدمات به شرکت‌ها و دانشگاه‌های دیگر ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان همواره رتبه‌های برتر یک تا سوم را در سطح دانشگاه‌های پیام نور به خود اختصاص داده است گفت: در حوزه آموزشی نیز استان همدان یکی از قطب‌های آموزش پیام نور کشور است.

وی به اقدامات پژوهشی خوب و موثر در حوزه پژوهشی اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های خوبی در این حوزه و آزمایشگاه تحقیقاتی داریم.

محمدظاهری با بیان اینکه در بحث رفاهیات به دانشجویان در مقاطع مختلف وام تحصیلی پرداخت می‌شود، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد تا چهار ترم تحصیلی در هر ترم 2 میلیون و 600 هزار تومان و در مقطع کارشناسی نیز تا هشت ترم در هر ترم یک‌‌میلیون و 300 هزار تومان وام دانشجویی ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از نظر عمرانی نیز فضای آموزشی، کارگاهی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی خوبی داریم، بیان کرد: در 143 رشته موجود آزمایشگاه داریمو بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت حضوری ارائه خدمت خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان همدان افزود: به لحاظ فضای آموزشی نیز فضای مکفی موجود بوده و تمام مراکز و فضاها از این لحاظ مشکلی ندارند و به لحاظ اعضای هیأت علمی نیز خودکفا هستیم.

وی اعلام دروس مورد نظر از سوی سازمان سنجش در آزمون دوره فراگیر را از ویژگی‌های این دوره برشمرد و ادامه داد: 26 هزار و 722 نفر ظرفیت دوره فراگیر کشور در 186 رشته محل بوده و در استان همدان 43 رشته محل در پنج مرکز پذیرش دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان همدان خاطرنشان کرد: مراکز همدان، کبودراهنگ، اسدآباد، ملایر و رزن مراکز مجری مقطع کارشناسی ارشد در استان هستند و سال گذشته 450 دانشجو در تمام رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی ارشد استان پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه در مقطع ارشد فعلا رشته جدیدی اضافه نمی‌شود گفت: در کارشناسی رشته‌های مدیریت امور بانکی، مددکاری اجتماعی، مدیریت کسب و کار، روابط عمومی و هتلداری اضافه خواهد شد.

محمدظاهری با بیان اینکه مراکز مجری برگزاری دوره‌های فراگیر ارشد در استان شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد و رزن هستند گفت: در گذشته بخشنامه‌ای در ادارات بود که هر کسی می‌تواند یک مقطع را ارائه دهد ولی اکنون چنین نیست و همه شاغلان می‌توانند در چندین مقطع تحصیل کنند.

کد خبر 1152918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha