اشتغال زندانیان نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است

کشوری، بر ضرورت همکاری دستگاه های مختلف برای اشتغال زایی ویژه زندانیان تأکید کرد و گفت: این مهم به کاهش آسیب ها و جرائم کمک می کند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «عبدالمجید کشوری»، امروز(11اسفند)، در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به تدوین سند تحول قوه قضائیه با بهره گیری تمامی ظرفیت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: سند تحول قوه قضائیه شامل هفت مأموریت عمده است، که مأموریت ششم سند تحول قوه قضائیه مختص سازمان زندان‌ها و اصلاح و تربیت مجرمان است.

 

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه برای اصلاح و تربیت افرادی که در چهار چوب زندان قرار می‌گیرد در حوزه‌های مختلف تمهیداتی اندیشیده شده است، افزود: عمل کردن به این اقدامات نیازمند همکاری همه نهادها است.

 

وی با بیان اینکه جامعه و خانواده زندانیان از مسئولین زندان‌ها انتظار اصلاح و تربیت زندانی را دارند، گفت: این امر مهم با مسئولیت پذیری متولیان امر امکان پذیر خواهد بود.

 

کشوری با بیان اینکه زندانی حاصل کمبودهای اجتماعی است و عدم تکرار جرم و بازگشت مجدد به زندان مستلزم حمایت تمامی دستگاه‌ها به زندان‌ها است، تصریح کرد: در این راستا باید موزش، مهارت و حرفه آموزی، تربیت بدنی، میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت، اشتغال و آگاهی می‌تواند در جلوگیری از افزایش جرم مؤثر خواهد بود.

 

کشوری تصریح کرد: باید می‌بایست نگاه ما به زندان و زندانی به گونه‌ای باشد که فرد وارد شده به زندان با نگرشی متفاوت نسبت به جرم صورت گرفته از زندان خارج شود.

کد خبر 1153246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha