قرآن و انجیل منابع بسیار قوی برای شناخت انسان دارد

رئیس دانشکده الهیات سوئیس گفت: قرآن و انجیل منابع بسیار قوی برای شناخت انسان دارد.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، پرفسور سیمون سین رئیس دانشکده الهیات سوئیس امروز در سمینار علمی بهبود روابط انسانی در دوران پسا کرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت که در دانشگاه بین المللی اهل بیت برگزار شد گفت: تلاش برای اتحاد مسیحیان در دنیای پر از تفرقه و رنج رحمتی از جانب خداوند است، ما به عنوان مومنان گرد هم جمع شدیم که درک درستی از وحدت داشته باشیم.

وی افزود: بر‌ای ایجاد روابط انسانی درست صرف درک علمی کافی نیست زیرا انسانها احساسات، هیجان، آرزو و آمال های فراوان دارند که باید برای بعد معنوی و انسانی انسان تعریف مشترک داشته باشد.

رئیس دانشکده الهیات سوئیس با بیان اینکه تغییر رفتار با تغییر تصور انسان همراه است، اظهار کرد: باید وضعیت سایر انسان ها را با چشم قلب ببینیم، رحمت و محبت خدا به رسمیت شناختن یکدیگر است. دوران کرونا آسیب پذیری و به بی‌عدالتی بین انسانها را بیشتر آشکار کرده ما باید تلاش کنیم که بفهمیم تعلیمات دینی به ما چه می گوید.

 سیمون سین با بیان اینکه ما باید برای تعلیمات دینی دیالوگ داشته باشیم، ابراز کرد: قرآن و انجیل منابع بسیار قوی برای شناخت انسان دارد.

وی با بیان اینکه خداوند منبع رحمت و مهمترین فرمان او محبت و عشق ورزی و دوست داشتن است. گفت: روابط انسانی با محبت شروع می‌شود که در این میان به رسمیت شناختن یکدیگر اهمیت دارد. در به رسمیت شناختن یکدیگر بازگشت به منبع خیر و مهربانی یعنی خداوند، قرآن و انجیل ما را راهنمایی می کنند.

رئیس دانشکده الهیات سوئیس خاطرنشان کرد: اشتراکات ادیان می‌تواند ما را توانمند کند، شناخت و باز نشانی انسان کار قلب است. عمر ما محدود و ناتوان هستیم باید آن را برای شناخت خداوند صرف کنیم و به اتحاد و وحدت دست پیدا کنیم.

 

کد خبر 1153286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha