پرداخت ۵۸ میلیارد تومان زکات از ابتدای سال جاری در خوزستان

منصوری با اشاره به زکات جمع‌آوری شده در خوزستان گفت: امسال پیش‌بینی ما ۵۶ میلیارد تومان بود که خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن، ۵۸ میلیارد تومان جمع‌آوری شد که نشان‌دهنده تحقق ۱۰۴ درصدی میزان پرداخت زکات در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حافظ منصوری» امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص میزان زکات جمع‌آوری شده در خوزستان اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴۸ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان افزود: امسال پیش‌بینی ما ۵۶ میلیارد تومان بود که خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن، ۵۸ میلیارد تومان جمع‌آوری شد که نشان‌دهنده تحقق ۱۰۴ درصدی میزان پرداخت زکات در استان است.

 

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده هر شهرستان در همان شهر هزینه می‌شود اضافه کرد: مصارف زکات شامل اموری همچون مسکن، طرح‌های عمرانی، جهیزیه، احداث مساجد و ... می‌شود.

 

منصوری همچنین با اشاره به میزان صدقات جمع‌آوری شده در سال جاری اذعان کرد: امسال هدف‌گذاری ما ۲۲ میلیارد تومان بود که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان آن جمع‌آوری شده و هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه دلیل کاهش میزان صدقات در صندوق‌های شهری و خانگی این است که مردم پول نقد کمتری در جیب خود می‌گذارند ابراز کرد: در این راستا شرایطی را فراهم کردیم که مردم بتوانند از طریق پرداخت‌هی الکترونیکی با استفاده از کد QR برای پرداخت صدقات اقدام کنند.

 

«محمدرضا علیپور» نیز با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هزار خانواده از چرخه خدمات کمیته امداد خارج و سه هزار خانواده جدید به آمار استان اضافه شد عنوان کرد: این خانوارها به واسطه اشتغال و پرداخت حق بیمه از چرخه خدمات کمیته امداد خارج و تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند و ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

 

معاون حمایت و امور سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان اذعان کرد: از سال ۹۰ اقدام به خریداری و پرداخت سوابق بیمه مددجویان کمیته امداد کردیم که ۵۰ درصد از سوی کمیته امداد و ۵۰ درصد از یارانه آنها پرداخت می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح اشتغال مددجویان ۶ هزار زن سرپرست خانوار و یک هزار مرد در تامین اجتماعی ثبت‌نام شدند و سوابق آنها پرداخت شد بیان کرد: امسال هم تعداد قابل توجهی از مددجویان که (مردان به سن ۶۰ سال و زنان به سن ۵۵ سال) با حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بیمه از چرخه خدمات کمیته امداد خارج می‌شوند.

 

 

کد خبر 1153288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha