مسیر تعالی انسان از تربیت می گذرد

دربندی گفت: مسیر تعالی انسان ها از تربیت می گذرد

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی دربندی» در همایشی که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته گرامیداشت تربیت اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز و تقارن آن با مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: مسیر تعالی انسان ها از تربیت می گذرد و همگان باید به این مهم توجه داشته باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک با اشاره به اینکه تربیت دینی و اسلامی باید سرلوحه کار و زندگی همگان قرار گیرد، افزود: هفته امور تربیتی فرصت مناسبی برای این مهم است و آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را برای این هفته در نظر دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: امور تربیتی نهادی است که با انقلاب شکوهمند ایران اسلامی پدیدار شد و کارکرد بسیار خوبی تاکنون داشته است.

 

این مقام مسئول امور تربیتی را راهی برای  یعنی تربیت انسان دانست و اضافه کرد: فلسفه وجودی امور تربیتی انسان سازی است و آموزش و پرورش و مربیان پرورشی در این راستا تلاش های گسترده ای را انجام می دهند.

در ادامه این مراسم «مهدی دمنه» نیز ضمن گرامیداشت هفته امور تربیتی به روز شمار این هفته اشاره کرد و گفت: اولین روز هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی یکشنبه 8 اسفند 1400 با عنوان «امور تربیتی، تجدید میثاق با آرمان های امام (ره)، شهیدان رجایی و باهنر و تجلیل از مربیان برگزیده و تجلیل از خانواده شهدای امور تربیتی با توجه به ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی» نامگذاری شده است.

 

سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: دوشنبه 9 اسفند 1400 روز «امور تربیتی، پرچم دار گفتمان و جهاد تبیین در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی» و سه شنبه 10 اسفند 1400 روز «مربیان امور تربیتی، راهنمایان، متربیان در مسیر تربیت با تاسی به سیره تبلیغی رسول گرامی اسلام با توجه به ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی» است.

 

وی روز چهارشنبه 11 اسفند را «امورتربیتی، شادابی، نشاط آفرینی و ارتقای سلامت روانی، اجتماعی با استفاده از تشکل های دانش آموزی و با توجه به ساحت زیستی و بدنی» و پنجشنبه 12 اسفند 1400 را «امور تربیتی، فرهنگ، هنر و ادبیات متعالی ایران اسلامی با توجه به ساحت زیبایی شناختی و هنر» عنوان کرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه جمعه 13 اسفند نیز با عنوان «امور تربیتی، تحکیم فضایل اخلاقی و انس با قرآن کریم، اقامه نماز جماعت و نماز جمعه با توجه به ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی» نامگذاری شده است، ادامه داد: شنبه 14 اسفند 1400 با عنوان نیز «امور تربیتی، بسط، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی با تاکید بر صرفه جویی و استفاده بهینه از مواهب خدادادی و با توجه به ساحت تربیت اقتصادی و حرفه ای» نامگذاری شده است.

 

 

سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: در این هفته برنامه های متنوعی با موضوع تربیتی و با حضور دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1153320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha