۴۰ درصد آب تولیدی برای روستاهای خراسان شمالی به مصرف دام می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۶ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی تولیدی این شرکت به مصرف دام می‌رسد که معادل ۴۰ درصد آب تولیدی برای روستاییان است.

«غلامحسین ساقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: میزان تولید آب در این شرکت سالانه ۸۶ میلیون مترمکعب است که از این میزان ۴۰ میلیون مترمکعب در روستاها و مابقی در شهرها است. 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: میزان آبی که در روستاها به مصرف دام می رسد به اندازه آب مورد نیاز سه شهر بزرگ استان است.


وی خاطرنشان کرد: این شرکت تکلیفی در زمینه تامین آب مورد نیاز دام ندارد اما این امر بر دوش ما افتاده است، بخش زیادی از آب آشامیدن تولیدی این شرکت، برای دام استفاده می شود که این سبب بروز مشکل شده است.


ساقی گفت: تامین آب برای دام، در تخصیص منابع آبی و در اعتبارات و تعرفه ها لحاظ نشده که در این زمینه پیگیر بودیم که تخصیص آب به دام واحدهای معیشتی در سرانه آب مصرفی روستاییان لحاظ شود اما این امر محقق نشد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهارداشت: تامین آب مورد نیاز دام بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است اما در عمل آب آشامیدنی تولیدی در این شرکت مورد استفاده دام قرار می‌گیرد.


وی افزود: در این استان حتی برخی دامداری های صنعتی از آب تولیدی این شرکت استفاده می کنند و دامداری های بزرگ در روستاها از جمله واحدهای دامداری در روستاهای ینگه قلعه، ارکان، زرد و مایوان هم آب مورد نیاز دام را از آب تولیدی این شرکت تامین می کنند.

 

ساقی خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی سکونت دارند و قریب به اتفاق آنان به کار دامپروری اشتغال دارند.

کد خبر 1153396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha