ترویج فرهنگ قرآنی باعث گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه می شود

معصومی گفت: نهضت عمل به قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی گسترش دهیم و با زندگی به سبک قرآنی و اسلامی، از مهجوریت این کتاب آسمانی کم کنیم.

«الهام معصومی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: سوق دادن فعالیت‌های قرآنی به سمت جامعه علمی باعث تحول و به روز رسانی اطلاعات و بالا بردن ضریب نفوذ برنامه های قرآنی خواهدشد.
 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درگزین از بررسی سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی در شهرستان خبر داد ، و گفت: در این شورا استخراج برش شهرستانی از سند راهبردی و برش دستگاهی به تصویب رسید.


وی با تأکید بر اینکه قرآن نسخه‌ای کامل برای ابعاد مختلف زندگی است، یادآور شد: با توجه به این موضوع، باید تلاش و برنامه‌ریزی جدی در راستای گسترش آن در جامعه صورت بگیرد.

 

معصومی بیان داشت: در این راستا باید به تربیت نیروی انسانی حاذق، راهکارهای توسعه قرآنی در جامعه و بویژه نسل جوان، متناسب بودن راهکارها با شرایط استان، قابلیت اجرایی داشتن، در دسترس بودن برای همگان و مهم تر از همه سوق دادن جامعه به سمت تفکر و تدبر در قرآن توجه ویژه شود.


وی، لازمه تدوین سند راهبردی قرآن و عترت را شناخت دقیق وضعیت موجود دانست و گفت: تشکیل تیمی کارآزموده از حوزه های دینی و بخش‌های علمی می‌تواند در بررسی وضعیت موجود و اتخاذ راهکارهای لازم و کارا در جهت ایجاد مسیر درست و صحیح برای آینده فعالیت‌های قرآنی موثر باشد.

 

وی  با اشاره به اینکه راهی برای بشر و نجات انسان جز قانون و عدالت نیست ادامه داد: امروز به خاطر دور ماندن و فراموش کردن الگو‌های زندگی بزرگان و ائمه اطهار (ع) ، مشکلات زیادی در جامعه به وجود آمده است، در حالی که دین خدا پیامبران، ائمه اطهار (ع) و شایستگان به عنوان الگوی برای جامعه هستند.

 

کد خبر 1153417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha