رشد ۵۶ درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری زنجان

ناصحی مقدم از رشد ۵۶ درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری زنجان خبر داد و گفت: برای برنامه های فرهنگی نیز ۹ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نائب رئیس شورای شهر زنجان امروز در جلسه شورای شهر زنجان به تشریح بودجه شهرداری زنجان برای سال آینده پرداخت و گفت: در مجموع 1316 میلیارد تومان بودجه برای سال 1401 شهرداری زنجان پیش بینی شده است که اعتبار بودجه جاری با 47 درصد 616 میلیارد تومان و اعتبار بودجه عمرانی با 53 درصد، 700 میلیارد تومان است.

 

مجید ناصحی مقدم هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد را 464 میلیارد تومان معادل 75 درصد از هزینه های جاری خواند و گفت: منابع درآمدی بودجه سال آینده شهرداری شامل 498 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه واگذاری املاک 350 میلیارد تومان، صدور پروانه ساختمانی 175 میلیارد تومان، جرایم ماده 100 ، 153 میلیارد تومان و سایر درآمدها نیز 180 میلیارد تومان تعیین شده است.

 

وی ادامه داد: در بودجه بخش عمرانی نیز 236 میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل و ترافیک و توسعه زیر ساخت های عمومی، 113 میلیارد تومان بازآفرینی فضای شهری، 155 میلیارد تومان محیط زیست و خدمات شهری، 160 میلیارد تومان توسعه زیرساخت های فرهنگی و تفریحی و در بخش سایر نیز 36 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی شهرداری نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است، گفت: برای حوزه فرهنگی 9 میلیارد تومان اعتبار در بودجه شهرداری زنجان پیش بینی شده است.

 

محمدکاظم مجتهدی با اشاره به اینکه در گذشته هزینه کرد بودجه فرهنگی شهرداری به صورت طرح برنامه های فرهنگی توسط تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در شورا بود ولی از سال آینده بودجه فرهنگی به سازمان ها و تشکل هایی پرداخت می شود که آمادگی اجرای برنامه های معرفی شده از سوی شهرداری و شورای شهر را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در حوزه ورزشی نیز شورای شهر از تیم های حرفه ای و تخصصی حمایتی نخواهد داشت و تنها از برنامه های مربوط به ورزش همگانی حمایت خواهد شد.

 

کد خبر 1153469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha