ارائه ۱۱ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان خراسان جنوبی

عرب گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۳۳ فقره وام به ارزش ۱۰۲ میلیارد ۸۶ میلیون تومان از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد عرب» امروز (۱۲ اسفند) در حاشیه همایش ملی فرهنگ قرض الحسنه که به مناسبت روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس کمیته امداد کشور و خیرین ممتاز قرض الحسنه استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق امداد ولایت از سال ۹۵ به منظور گره‌گشایی از نیازمندان و در راستای اهداف بانکداری اسلامی افتتاح شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۳ فقره وام در حوزه اشتغال‌زایی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

 

وی از پرداخت هزار و ۹۵۰ فقره وام خرید، احداث و تکمیل مسکن خبر داد و افزود: در همین راستا ۲۶۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

 

عرب با اشاره به اعطای ۶ هزار و ۶۲۵ فقره وام ضروری به نیازمندان با اعتبار ۴۱۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون، ادامه داد: همچنین ۱۲۳ فقره وام ودیعه مسکن مددجویان به ارزش ۲۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال، هزار و ۲۰۱ فقره وام خدمات عمرانی مسکن به ارزش ۶۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال پرداخت کردیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت ۱۳۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از محل صندوق امداد ولایت برای هزینه درمان مددجویان و ۲۳۶ فقره تسهیلات به ارزش ۱۷ میلیارد ریال برای هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان پرداخت شده است.

 

عرب با اعلام پرداخت ۱۱هزار ۲۳۳ وام قرض الحسنه به افراد تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی از محل صندوق امداد ولایت در سال جاری، افزود: در مجموع ۱۰۲ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان تسهیلات در اختیار خانواده‌های نیازمند و مددجویان قرار گرفته است.

 

وی در پایان با دعوت از خیران و مردم نیکوکار برای سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف تسهیل پرداخت وام به نیازمندان، بیان کرد: ارائه تسهیلات اشتغال، کارگشایی، کمک هزینه درمان و مسکن به مددجویان و محرومان از اهداف صندوق امداد ولایت در راستای تقویت جایگاه قرض‌الحسنه و نیت خیر خیران در کمک به نیازمندان واقعی است.

 

گفتنی است در پایان این همایش از ۱۰ نفر از خیرین ممتاز قرض الحسنه سطح استان تقدیر و قدردانی شد.

کد خبر 1153478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha