کسب رتبه برتر در صنعت چاپ کشور توسط قدیمی ترین چاپخانه فارس مایه مباهات است

قانعی گفت: چاپخانه «مصطفوی» شیراز که در سال ۱۲۸۵ تاسیس شده موفق به کسب رتبه برتر در صنعت چاپ کشور شده که مایه مباهات در عرصه فرهنگ استان فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی»، امروز (پنج شنبه 12 اسفند) در بازدید از چاپخانه «مصطفوی» شیراز به عنوان قدیمی ترین چاپخانه فارس گفت: این چاپخانه، خاطرات ماندگاری در خیابان «توحید» شیراز در حافظه تاریخی شهر کهن ایجاد کرده است که باید حفظ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این چاپخانه که در سال 1285 تاسیس شده موفق به کسب رتبه برتر در صنعت چاپ کشور شده که مایه مباهات در عرصه فرهنگ استان فارس است.

وی اضافه کرد: چاپخانه «مصطفوی» حدود 115 سال پیش به عنوان اولین چاپخانه شهر برپا شد و یک تاریخ کهن در صنعت چاپ محسوب می شود که اکنون افتخار آفریده است.

قانعی تاکید کرد: برخی کسب و کارها مانند صنعت چاپ، روح دارند و از بین پیچ و مهره ها و هیبت و پیچیده گی برای گفتن حرف های زیادی دارند و تاریخ این مرز و بوم را روایت می کنند.

وی اعللام کرد: در بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران که سوم اسفند در سالن امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از مسئول این چاپخانه به عنوان پیشکسوت نمونه کشوری تقدیر شد.

«مهدی امیدبخش»، معاون امور فرهنگی و رسانه، «احمدرضا نداف»، رئیس گروه قرآن و عترت و «مهدی خداجو»، کارشناس امور چاپ در این بازدید حضور داشتند و از یک عمر تلاش ارزشمند و هنرآفرینی «جعفر مصطفوی» در صنعت چاپ و نشر استان فارس و کشور قدردانی کردند.

خاطر نشان می شود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همراهی هیئت همراه و به بهانه کسب رتبه برتر در صنعت چاپ کشور به ملاقات اهالی چاپخانه «مصطفوی شیراز» رفتند.

کد خبر 1153480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha