طرح عیدانه پلیس برای ترخیص خودروها در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

عباسی با اشاره به آغاز رزمایش ترافیکی پلیس راهور از ۲۴ اسفند گفت: وسایل نقلیه توقیف شده در خراسان جنوبی از طریق نرم افزار «پلیس من» به صورت غیر حضوری ترخیص می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ«علیرضا عباسی» امروز (۱۲ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: شعار امسال پلیس راهنمایی و رانندگی «قانون مداري، پرهيز از خطر، آرامش در سفر» است و پلیس به صورت صد درصد آماده اجرای مأموریت‌ها است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان این که مردم می‌توانند وسایل نقلیه خود را که به هر دلیل توقیف شده از طریق نرم افزار «پلیس من» به صورت غیر حضوری ترخیص کنند، تصریح کرد: جرایم بیمه برای این دسته از وسایل نقلیه بخشیده شده است و این طرح تا ۲۹ اسفند مهلت دارد.

 

عباسی در خصوص برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف هم گفت: برخورد با این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفته و از ابتدای بهمن ۵۰۰ موتورسیکلت توقیف شده است ضمنا برای رفاه حال مردم و جلوگیری از حوادث احتمالی در نزدیک سال نو، این طرح نیز تا پایان اسفند ادامه دارد و همچنین موتورسیکلت ها در صورت توقیف، یک ماه نگه داشته می‌شوند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی نیز گفت: این طرح از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین اجرا می‌شود و پلیس نیز با آمادگی کامل خدمت رسانی خواهد کرد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در رصد دوربین‌ها  تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده ۳۰ درصد افزایش داشته و از مردم خواهشمندیم که در هنگام تردد قوانین را رعایت کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

 

وی در خصوص روشنایی معابر بیان داشت: در استان روشنایی معابر ضعیف و استقبال مردم از لباس‌های تیره رنگ زیاد است که از دستگاه‌های مرتبط خواهشمندیم نسبت به افزایش روشنایی اقدام و مردم نیز از مکان‌های مخصوص عابر پیاده عبور و مرور داشته باشند.

 

عباسی افزود: نصب نامناسب تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر موجب حواس پرتی راننده و بروز تصادفات می‌شود که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود و جابه‌جایی پل‌های هوایی و مکانیزه شدن آن ها از مهمترین اولویت‌ها در برخی خیابان‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در طرح نوروزی بالغ بر ۵۰ هزار همیار پلیس و پنج هزار فرهنگ یار ترافیک  در استان آماده همکاری با پلیس هستند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در خصوص تصادفات نیز ادامه داد: از ابتدای سال ۹ هزار و ۷۸ فقره تصادف در استان رخ داده که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته و در تصادفات درون شهری ۲۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

وی در خصوص آمار تصادفات خسارتی نیز گفت: از ابتدای سال بیش از هفت هزار مورد تصادف خسارتی با  ۲۹ درصد افزایش در استان رخ داده است.

 

این مقام انتظامی افزود: از ابتدای سال بیش از ۳۰۳ هزار مورد اعمال قانون داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

 

عباسی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۷۷ دستگاه خودرو توقیف شده که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد کاهش دارد و توقیف موتورسیکلت‌ها نیز ۴۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۴ درصد تصادفات استان در مرکز استان و بیشترین زمان تصادفات در عصر بوده است، گفت: بیشترین مورد تصادفات مربوط به تخلفات عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

 

 

کد خبر 1153503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha