افزایش ۵۰۴ درصدی توقیف خودروهای متخلف در سال ۱۴۰۰

طالبی از افزایش ۵۰۴ درصدی توقیفات خودروهای متخلف در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز با روند افزایشی روبرو بودیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، « امیر طالبی » امروز( پنجشنبه، 12 اسفند) درجلسه شورای ترافیک انزلی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: شهرستان بندر انزلی در فاصله اندکی با رشت قرار دارد و روزانه افراد بسیاری بین این دو شهر در حال تردد هستند و به علت وجود دو بندر انزلی و کاسپین تردد وسایل سنگین را در حوزه شهرستان داریم.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان تصریح کرد: بندرانزلی ۳۱۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و در سالهای ۹۶تا ۹۹ به ترتیب با ۱۵ نفر، ۱۴ نفر، ۱۳ نفر و هفت نفر فوتی ناشی از تصادفات جاده ای روبرو بود که امسال این تعداد به ۱۵ نفر رسید.

 

وی نکته حائز اهمیت در تصادفات جاده ای انزلی که زنگ خطر را برای پلیس راهور گیلان به صدا در می آورد را خطراتی دانست که عابرین پیاده و موتورسواران را تهدید می کنند گفت: در پنج سال گذشته، ۵۷ درصد فوتی ها شامل عابرین پیاده و ۲۷ درصد مربوط به موتورسواران بود که این امر ضرورت برنامه‌ریزی در این دو حوزه را دوچندان می کند.

 

طالبی تصریح کرد: عابرین پیاده بالای ۵۰ سال در انزلی به علت نداشتن پل های مکانیزه و عابر پیاده همواره مورد آسیب جدی بودند و این افراد در چرخه ترافیکی آسیب جدی دیده اند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه پلهای عابر پیاده این شهرستان به مکانی برای ثبت تبلیغات شرکت های مختلف تبدیل شده و استفاده درستی از آنها نمی‌شود. از شهرداری می خواهیم نرده های زیر عابر پیاده را به هم متصل کنند تا عابرین در این محدوده ها از این پل ها استفاده کنند.

 

طالبی متذکر شد: علی رغم روند کاهشی چهار ساله آمار فوتی ها، امسال ۸۴ درصد کشته های انزلی عابرین پیاده و موتورسواران بودند که ۳۵ درصد کشته ها بین ساعات ۲۰ تا ۲۴ شب، ۲۱ درصد بین ۱۸ تا ۲۰ شب و ۱۴ درصد از ۶ تا ۹ صبح دچار حادثه شده اند. این آمار نشان می دهد ۵۶ درصد تصادفات منجر به فوت در شب‌ها اتفاق افتاده است.

 

وی از افزایش ۵۰۴ درصدی توقیفات خودروهای متخلف طی ۱۱ماه گذشته سال ۱۴۰۰خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون علی رغم همه کاستی ها در نیروی انسانی،امکانات و تجهیزات سازمانی پلیس راهور در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز با روند افزایشی روبرو بودیم.

 

رییس پلیس راهنمایی رانندگی گیلان با بیان اینکه در سال ۹۹، ۲۱۸ خودرو متخلف متوقف شدند که امسال این تعداد به هزار و ۲۱۸دستگاه رسید و هزار و ۱۰۰دستگاه خودرو با رفتار پر خطر متوقف شدند یادآور شد: در تخلفات ساکن، کلاه ایمنی و ضبط گواهینامه شهرستان بندرانزلی در برخورد با آنهایی که رفتار پرخطر و رفتار حادثه‌ساز دارند از شهرستان های دارای عملکرد بالاست.

 

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه بندر انزلی از شهرستانهای مسافرپذیر است به دنبال آن هستیم این شهر را به IT و دوربین های ثبت سرعت و تخلفات مجهز کنیم تا به این صورت پلیس راهور بتواند نقص خود در نیروی انسانی را جبران کند و انزلی را در جرگه اولین شهرستان هایی قرار دهد که به دوربین ثبت تخلفات مجهز است.

 

طالبی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ سازی نیز ۲۲۰ کلاه ایمنی بین رانندگان موتورسیکلت در سطح شهر توزیع شد گفت: بیمه ها و گمرک می توانند به ما در این فرهنگ سازی کمک کنند و با توزیع کلاه ایمنی در بین اقشار آسیب پذیر در کاهش شدت آسیب در تصادفات اثر گذار باشند.

 

وی آنالیزه کردن خطوط عابر پیاده، مکانیزه کردن پل های عابر پیاده، ارتقاء آموزش همگانی، ساخت تیزرهای آموزشی و نصب بنرهای ترافیکی در نقاط مختلف شهر را کمک شایانی در برقراری انضباط ترافیکی دانست و تاکید کرد: با کمک دستگاه قضایی می توانیم خودروهایی که به دلیل نواقص فنی جان هم وطنان را می گیرند در کروکی ها دخیل کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تصادفات اشتباهات انسانی ایجاد مشکل می‌کند و هدف از این حضور کمک به کم کردن آلام مردم است.

کد خبر 1153512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha