آماده‌سازی حدود ۴۰۰ واحد زلزله‌زده اندیکا تا قبل عید/ اندیکا با اقدامات زیرساختی در حال انجام از محرومیت خارج می‌شود

خلیلیان گفت: حدود ۴۰۰ واحد مسکونی از واحدهایی که تخریب شده بود تا قبل از عید آماده و اقلام اساسی که بنیاد مستضعفان تهیه کرده در اختیار افرادی که خانه تحویل می گیرند قرار داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (جمعه ۱۳ اسفند) پس از بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا، در جمع خبرنگاران، با اشاره به ضرورت این بازدید و بررسی روند بازسازی در این منطقه اظهار کرد: خوشبختانه پیشرفت کارها سرعت داشته و بر اساس آنچه که بنیاد مسکن اقدام کرده حدود ۴۰۰ واحد مسکونی از واحدهایی که تخریب شده بود تا پایان سال آماده و اقلام اساسی که بنیاد مستضعفان تهیه کرده در اختیار افرادی که خانه تحویل می‌گیرند قرار داده می شود. 

 

استاندار خوزستان افزود: یکی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد در رابطه با عدم همکاری برخی از بانک ها مانند بانک سپه برای اعطای تسهیلاتی است که هیأت دولت تصویب کرده است. 

 

وی پیشرفت‌های روند بازسازی در منطقه را ناشی از همکاری بانک ها دانست و اضافه کرد: اگر در برخی نقاط، بنیاد مسکن یا بسیج سازندگی برای ساخت مسکن و جایگاه های دام موفق نشده، در واقع همان نقاطی است که بانک ها به تعهدات خود عمل نکرده اند. 

 

خلیلیان تصریح کرد: در مجموع، اقدامات خوبی انجام شده است و دو راه اصلی عشایری بازسازی شدند که زیرسازی آنها انجام شده و به مرحله آسفالت رسیده اند. 

 

وی بیان کرد: اقدامات خوب و ماندگاری در منطقه انجام شده که امیدواریم با حضور مسئولان مربوطه و پیگیری هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم بر اساس آنچه که برنامه ریزی شده، این منطقه را بازسازی کنیم. 

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: اقداماتی که در منطقه اندیکا در حال انجام است، اقداماتی اساسی و زیرساختی هستند که به صورتی پایدار منطقه را از محرومیت خارج می کنند.

 

کد خبر 1153659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha