اتفاقات یمن وحشتناک تر از اوکراین اما در بایکوت خبری/ سپاه تحت تاثیر لجن پراکنی ها  قرار نمی گیرد

امام جمعه کرمان در خصوص مناسبت های جاری و جنگ در اوکراین مطالبی بیان و بر توجه به درس ها و عبرت های نهفته در این حوادث تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(۱۳ اسفند) در خطبه های نماز جمعه با استفاده از فرمایشات حضرت علی (علیه السلام) مبنی بر مواظبت در دنیا نسبت به امتحانات الهی گفت: حرف ها، رفتارها و مواضع امتحان در حوزه های مختلف اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماع و در رفتار معمولی با افراد امتحانی فوق العاده وسیع و جدی است.

 





نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  تاکید کرد: مواظبت کنید تا در برابر همه امتحان ها محاسبه نیز دقیق هست و دقیق مورد ارزیابی قرار می گیرید و هر لحظه ما را محاسبه می کنند.

 




وی در ادامه مباحث خطبه های هفته گذشته در خصوص مراحل سعادتمندی انسان؛ یکی دیگر از این مراحل را خدا ترسی و خشیت دانست و توضیح داد: خشیت، ترس معمولی نیست بلکه ترس همراه با احترام، ترس از مقام عظمت خدا و ترس از سنگینی تکلیفی است که بر عهده ما گذاشته شده است.

 




امام جمعه کرمان ادامه داد: امام علی (ع) فرمودند (خشیت)ترسی است که اثر آن در شما پدیدار باشد و نه فقط در درون شما حبس شود و باید در ظاهر رفتار و مراقبت شما، خودش را نشان بدهد، وصف ادعا نیست و در رفتار و عمل و گفتار و مراقبت و مواظبت است.

 




وی با اشاره به حدیث نبوی خاطرنشان کرد: انسان هر چه بیشتر خداشناس باشد، خدا ترس است و کسانی که می دانند، ترس شان بیشتر است و آنها که نمی دانند، ترسی ندارند لذا در مکان های مقدس و در روزهای حساس ارتباط با خدا را جدی تر و مواظبت را بالا ببرید و این یکی از برنامه های اولوالالباب است.

 




حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یکی دیگر از برنامه های اولوالالباب را ترس از سوء حساب عنوان و تاکید کرد: باید ببینیم در صحنه خانواده  و جامعه و محیط اداری چه می کنیم؟ نسبت به همسر و فرزندان، همسایه ها، پدر و مادر، صله ارحام و نسبت به همکار و کسی که از تو دستور می گیرد؛ چگونه هستیم.

 

 

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری؛ بر توجه به فقرا و نیازمندان در شرایط دشوار معیشتی تاکید کرد و سپس در خصوص آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری؛ اظهار کرد: برای حفاظت و حراست از درخت و غرس درخت در این ثواب بزرگ مشارکت کنید.

 

 



امام جمعه کرمان سالروز شهادت شهید همت را گرامی داشت و با بزرگداشت اعیاد شعبانیه و تاکید بر مقید بودن دستورات خاصی که در این ماه وارد شده، تصریح کرد: خود را برای ماه گناه سوز رمضان آماده می کنیم و شعبان را درک کنید و ولادت ها و جشن ها و اعیادی که باید به آنها توجه کنیم.

 

 



وی به مناسبت اعیاد شعبانیه روز پاسدار و جانباز را تبریک گفت و افزود: جانبازان عزیز افتخار پیدا کردید در اردوگاه حضرت ابوالفضل قرار بگیرید و در همان خیمه که برای دفاع از امام زمان خود ایستاد و شما جانبازان از امام زمان خود و اسلام و ارکان آن دفاع و بخشی از جان خود را اهدا کردید.

 

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: روز پاسدار بر پاسداران مجاهد مقتدر مخلص و فداکار و جامعه پاسداری کشور تبریک و تهنیت باد؛ پاسدارانی که در کنار سایر نیروهای مسلح تامین امنیت کشور را تضمین می کنند و وقتی جنگ می بینیم متوجه امنیت خود می شویم.

 

 

 

وی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین و شفاف بودن مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران که هیچ حمله ای که مردم را آماج تهدید قرار دهد، بر نمی تابد، گفت: نکته ای که اهل بصیرت باید به آن توجه کنند، علت این جنگ ها یعنی شرارت های آمریکا است که از بدو تشکیل آمریکا آدم کشی به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار آنها بوده و قتل عام سرخ پوست ها یک نمونه آن است و جنگ های نیابتی مستقم و انقلاب های رنگی و مخملی که خون دهها میلیون انسان به دست آمریکایی ها ریخته شده است.

 

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری که ارتزاق آمریکا از بحران سازی است و متذکر شدن این مطلب که آنچه در یمن می گذرد وحشناک تر از اوکراین است اما در بایکوت خبری قرار دارد؛ اظهار کرد: مردم وقتی پیشتیبانی نمی کنند و نقش آنها کم رنگ است و حکومت ها خود فروخته هستند، می بینید با چه سرعتی اوکراین شهر به شهر سقوط می کند اما
نیروهای مسلح ما افتخار دارند با امنیت کامل از کشورمان حراست و حفاظت می کنند و امروز چون در آستانه روز پاسدار هستیم نکاتی را درباره سپاه رشید بیان می کنم‌.

 

 



وی خاطرنشان کرد: سپاه فرزندان انقلاب و از جنس انقلاب است و از دل انقلاب متولد شده و با همان رویکرد انقلاب امام سپاه پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است و فضایی که تکامل شخصیت سپاه در آن شکل گرفت از بدو تاسیس با ناآرامی ها و آشوب ها و ناامنی ها در داخل کشور روبرو شد و به سرعت وارد دفاع از کشور و در یک جنگ تمام عیار جنگ تحمیلی وارد شد و شخصیت سپاه در دورانی شکل گرفته است که از روز دفاع از انقلاب در سخت ترین میادین بوده و در میدان هایی که آزمون در آنها جدی و جان و شهادت و رشادت مطرح بوده است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه سپاه در فضای دفاع مقدس که دانشگاه انسان سازی بود، تربیت شد؛ افزود: آن فضا، دانشگاهی بود که معنویت در اوج بود و عزیزترین انسان ها را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرد و مربی این نهاد انقلابی امامین انقلاب هستند و مربی آن امامی است که به استکبار جهانی سیلی زد و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و مربی آن مقام معظم رهبری است که این کشور را علی رغم همه توطئه هایی که علیه آن می شود مدیریت و امامت می کند و  مقید به اجرای دستوارت الهی است.

 




وی ادامه داد: منویات و دستورالعمل های فرمانده کل قوا بیانگر متونی است که سپاه بر مبنای آنها حرکت می کند و هدف سپاه دفاع همه جانبه در همه عرصه ها بر اساس نص قانون اساسی و حراست از دستاوردهای انقلاب در همه عرصه ها و ایجاد زمینه پیشرفت است.

 




امام جمعه کرمان؛ حقیقت سپاه را انقلابی، جهادی، دشمن ستیز، استکبار ستیز، دشمن شناس و زمان شناس، عملگرا و مخلص و در صحنه، سرباز ولی فقیه دانست و تصریح کرد: اینها بخشی از فضیلت ها است و سپاه تحت تاثیر اینکه به او چه خواهند گفت و به سخنان دشمنان و لج پراکنی عده ای فریب خورده در داخل کشور علیه فرماندهان آن مشغول نمی شود تا از هدف اصلی باز بماند.
 

کد خبر 1153675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha