از کلنگ زنی نخستین گذر فرهنگی مذهبی یزد تا باز پیرایی اماکن منطقه سه شهرداری یزد

سومین اتوبوس خبر شهرداری یزد با حضور خبرنگاران یزدی در منطقه سه این شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، روابط عمومی شهرداری یزد در اقدامی برای نخستین بار « اتوبوس خبر» را راه اندازی کرد که در آن تعدادی از خبرنگاران از پروژه های شهری بازدید می کنند.

این هفته سومین ایستگاه اتوبوس خبر به منطقه سه شهرداری یزد رسید و خبرنگاران با حضور شهردار این منطقه از پروژه های در دست اقدام در منطقه بازدید کردند و از نزدیک با این پروژه ها آشنا شدند.

یکی از مزیت های این اقدام رسانه ای، آشنایی و توجه ویژه به اماکن عمومی شهری است که مورد توجه خبرنگاران قرار می گیرد و به نوعی مطالبه گری عمومی نیز صورت می گیرد.

در ابتدای این سفر خبری خبرنگاران از پروژه اصلاح هندسی میدان راه آهن یزد بازدید کردند که شهردار منطقه سه در این خصوص گفت: اصلاح طرح هندسی میدان راه آهن در راستای ساماندهی و میدانی شهر و ایجاد فضای سبز و همچنین بهسازی پارک با بودجه حدود هفت میلیارد تومان در حال انجام است که امیدواریم پیش از عید به اتمام برسد.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از ورودی های شهر یزد از همین میدان است امیدواریم بتوانیم بازپیرایی پارک را نیز انجام دهیم و شاهد زیبایی خاصی در این زمینه باشیم.

فرامرز رمضانی بیان کرد: ایجاد ۵ تا ۶ هزار مترمربع فضای سبز نیز تا پایان سال انجام می شود.

در ادامه این بازدید نیز خبرنگاران از پروژه احداث بلوار آیت الله ابوترابی بازدید کردند که مهمترین مشکل این منطقه در خصوص وجود کشاورزان و همچنین موقوفه ابوالقاسم رشتی است که شهردار یزد خواستار همکاری بخش های مختلف در آزادسازی مسیر و ایجاد این بلوار شد.

رمضانی همچنین از پروژه پیاده روسازی در بلوار دانشجو حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا سه راه تعاون خبر داد و گفت: این پروژه نیز با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در دست اجراست و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۳ شهرداری یزد یادآور شد: در حال حاضر ۴۰ پروژه عمرانی در این منطقه در دست اجراست که ۹۰ درصد آنها تا پایان سال جاری قابل بهره برداری است.

بازدید از پروژه احداث منبع ذخیره آب بتنی بلوار فردوسیبود که در ان 240 متر مکعب آب ذخیره می شود تا از آب شرب استفاده نشود .

به گفته مسئولان این پروژه هزینه آن یک میلیارد تومان بود که تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد و در کنار آن نیز ساماندهی پارک نیز انجام می شود.

یکی دیگر از پروژه هایی که خبرنگاران در سومین اتوبوس خبر از آن بازدید کردند پروژه گذر فرهنگی مذهبی منطقه پاسداران بود که با توجه به درخواست اهالی محل این مکان به پروژه فرهنگی مذهبی تبدیل شده بود.

این گذرگاه ۲۴۰ متر طول و ۱۲ متر عرض داشت که به گفته مسئولان بیش از سه دهه در ایام محرم و صفر نذری تهیه و پخش شده است و هم اکنون نیز به پروژه فرهنگی مذهبی تبدیل شده بود.

رمضانی بیان کرد: این پروژه اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال لازم است که امیدواریم با همکاری بخش های مختلف و مردم بتوانیم به زودی شاهد راه اندازی این پروژه باشیم.

همچنین در ادامه نیز خبرنگاران در این اتوبوس خبراز از بوستان باد و سایه در مهرآوران، کلنگ زنی بوستان کریم اهل بیت (ع) در جوار مسجد و حسینیه کریم اهل بیت (ع)، تقدیر از پاکبانان منطقه نیز بازدید کردند.

کد خبر 1153698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha