قریب به ۸ هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سیستان و بلوچستان اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال همچنین قریب به ۸ هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سطح استان اهدا شد که پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و فرش را دربرمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان، به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی، گفت: کمیته امداد حضرت امام(ره) در روز ۱۴ اسفند سال ۵۷، یعنی ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان حضرت امام(ره) با هدف رسیدگی به محرومان و نیازمندان جامعه تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد خدمات متنوع و گوناگونی به جامعه هدف ارائه می‌کند، افزود: خدمات این نهاد، به‌طور کلی در دو بخش ارائه می‌شود که یک بخش مربوط به حمایت مددجویان می‌شود و بخش مهم دیگر، توانمندسازی و کمک به خودکفایی این عزیزان است.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: در بخش خدمات حمایتی، به هر مددجو ماهیانه بین ۳۵۰ هزار تا یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه پرداخت می‌شود.

وی گفت: امسال همچنین قریب به ۸ هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سطح استان اهدا شد که پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و فرش را دربرمی‌گیرد.

عبادی اظهار کرد: در بحث رسیدگی به وضعیت درمانی مددجویان، امسال تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک‌هزینه درمانی پرداخت شده و همچنین در بحث اهدای لوازم ضروری، امسال ۱۲ هزار و ۳۵۶ قلم کالا شامل یخچال، کولر گازی، بخاری گازی، بخاری برقی و کولر آبی تحویل مددجویان عزیز شده است.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد پس از وقوع سیل در جنوب استان و به‌خصوص شهر کنارک، گفت: همکاران ما در کمیته امداد، با ۸ گروه ارزیاب در منطقه حضور پیدا کردند و ۱۳۳۰ خانه را مورد بررسی قرار داده و نیازمندی‌های سیل‌زدگان را احصا کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: با کمک بنیاد مستضعفان، بیش از ۶ هزار قلم کالا خریداری و به خانواده‌های نیازمند سیل‌زده تحویل شد و عملاً رسیدگی به خانواده‌های مددجو در اسرع وقت صورت گرفت.

کد خبر 1153741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha