مسئولان مذاکره کننده منافع ملت ایران را در نظر خواهند گرفت

آیت الله محمدی با اشاره به مذاکرات گفت: مسئولان مذاکره کننده منافع ملت ایران را در نظر خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله سید ناصر محمدی امام جمعه موقت یزد امروز در خطبه های نماز جمعه یزد گفت: مناسبت‌های خوب و بزرگی در ایام ماه شعبان داریم که نخستین آن سالروز میلاد حضرت امام حسین(ع) که روز پاسدار نام گرفته است.

وی تصریح کرد: حضرت امام حسین(ع) بزرگ پاسدار حفاظت و حراست از اسلام و دین هستند و همچنین سالروز میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز و سالروز ولادت حضرت امام سجاد(ع) را در این هفته پیش رو داریم.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: جانبازان عزیز ما الگو و سرمشقشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) است و به تاسی از آن حضرت در برابر دشمنان دین و انقلاب ایستادگی کردند.

محمدی به 15 اسفند روز درختکاری اشاره کرد و گفت: درختکاری کار بسیار خوب و سنت حسنه‌ای است و مقام معظم رهبری هم هر سال خودشان اقدام به درختکاری می‌کنند.

وی افزود: البته باید دو نکته را در ارتباط با درختکاری مورد توجه قرار دهیم و نکته اول آن بحث تامین آب در درختکاری است و به سمت استفاده از درختان کم آبخواه و همچنین استفاده از روش‌های نوین آبیاری استفاده کرد تا کمترین میزان آب مصرف شود.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه نکته دوم این است که درختی را در این ایام بکاریم که محصول داشته باشد و حتما برای جامعه خاصیت داشته باشد ادامه داد: اصلا هم تفاوتی نمی‌کند که چه کسی محصول این درخت را می‌خورد و همان رهگذری که از این میوه استفاده می‌کند برای کسی که درخت را کاشته ثواب بسیار زیادی دارد.

محمدی گفت: موضوع بعدی در ارتباط با درختان میوه‌ای که در سطح شهر کاشته شده است به ویژه درختان توتی که هر سال محصول آن می‌ماند و مردم استفاده نمی‌کنند؛ در این زمینه ما باید دقت داشته باشیم که استفاده از درختان عمومی برای همه افراد حلال است و نباید بگذاریم که این میوه‌ها از بین برود و اسراف شود.

وی با اشاره به مسئله مذاکره یادآور شد: آمریکا و سایر طرف های مذاکره دارند به نحوی عمل می کنند که اگر مذاکره انجام نشد، تقصیر را گردن ایران بیندازند اما شرایط ایران مشخص است.

محمدی با اشاره به سه شرط اصلی ایران بیان کرد: باید تمام تحریم ها طبق برجام برداشته شود، ایران راستی آزمایی کند و وفای به عهد آمریکا و طرف های مذاکره را بسنجد زیرا هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم همچنین آمریکا و طرف های مذاکره تعهد بدهند که دوباره به راحتی پیمان شکنی نکنند زیرا آمریکا هم دروغ می گوید و هم پیمان شکنی می کند.

وی با اشاره به اینکه مدام از سوی آمریکا و رسانه های او مطرح می شود که مذاکره انجام شده است، افزود: اینگونه نیست و ایران هنوز به شرایط خود دست نیافته و متاسفانه برخی داخلی های غرب زده نیز دنبال حرف آمریکا را می گیرند اما واقعیت این است نباید از یک سوراخ چند بار گزیده شویم.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: مسئولان مذاکره کنند حتما توجه دارند و هوشیار تر عمل خواهند کرد و منافع ایران را مدنظر خواهند داشت.

 

کد خبر 1153782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha